شناسهٔ خبر: 151241 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور سند مالکیت برای بناهای قبل سال ۹۴ در سکونتگاه‌های غیر رسمی قم

سکونتگاه غیررسمی رییس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی اداره‌کل راه و شهرسازی قم از صدور سند مالکیت برای بناهای قبل سال ۹۴ در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، علی طاهری نیا رییس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی اداره‌کل راه و شهرسازی قم با اشاره به صدور سند به سکونت‌گاه‌های غیررسمی دارای محدوده مصوب، گفت: سند مالکیت رسمی برای اراضی دارای ابنیه احداثی قبل از سال ۹۴ در سکونتگاه‌های غیررسمی این استان برای افراد فاقد مسکن صادر می‌شود.

وی اظهار کرد: اراضی دولتی واقع در محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی مصوب که در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت بازآفرینی شهری که توسط اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی قبل از تاریخ سال ۹۴ تصرف و در آن بنا احداث و از آن بهره‌برداری کرده باشند؛ مشمول این طرح می‌شوند.

وی ادامه داد: نداشتن مسکن توسط متقاضی و همسر و عدم دریافت زمین از نهادهای دولتی جهت احداث خانه، امکان بهره‌برداری هر یک از متصرفین صرفاً از یک قطعه زمین و مطابقت بنای احداثی با طرح‌های مصوب شهری از شرایط مهم واگذاری دراین طرح است.

طاهری‌نیا از افزایش تمایل به نوسازی و استحکام بنای مسکونی، امکان صدور پروانه و پایان کار، تعریض و بهسازی معابر، امکان استفاده از سند جهت انجام امور بانکی و اداری، بسترسازی جهت افزایش سرمایه‌گذاری در محلات شهر و امنیت در مالکیت واحد مسکونی و ایجاد حس تعلق خاطر را از مزایای دریافت سند در سکونتگاه‌های غیررسمی دارای محدوده مصوب، نام برد.

وی گفت: افراد دارای شرایط در مرحله نخست باید در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به نشانی facility.udrc.ir پیش ثبت‌نام خود را نهایی کرده و سپس متقاضی به همراه مدارک ملکی، کارت ملی، قبض آب یا برق به اداره واگذاری معاونت املاک اداره کل راه و شهرسازی قم مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: متقاضیان جهت اخذ سند مالکیت رسمی طبق دستورالعمل اجرایی بند«م» تبصره یازده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور تا پایان سال جاری مهلت دارند.