شناسهٔ خبر: 151253 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد؛

عزم وزارت راه و شهرسازی برای احداث مترو شهرهای جدید

مترو پرند نماینده مردم تهران در مجلس با ابراز خرسندی از عزم وزارت راه و شهرسازی برای احداث مترو شهرهای جدید و به ویژه مترو شهر جدید پرند، خواستار تامین اعتبار مورد نیاز این پروژه ها شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مالک شریعتی نیاسر با اشاره به بهره‌برداری از مترو تهران- پرند در دولت سیزدهم، اظهار داشت: یکی از رویکردهای دولت سیزدهم کاهش زمان تردد و فاصله بین شمال به جنوب و شرق به غرب کلان‌شهرها با شهرهای جدید در استان‌های مختلف است که از این حیث استان تهران از اولویت خاصی برخوردار است.

وی افزود: پرند به عنوان یک شهر جدید واقع در جنوب‌غرب پایتخت، نیازمند حمل و نقل عمومی ارزان قیمت برای جابه‌جایی ساکنین این شهر جدید بود که به‌رغم تاخیر در تکمیل این خط در سنوات گذشته، اما در راستای امر عدالت‌محوری در دولت سیزدهم این اتفاق مهم رخ داد و خط مترو تهران- پرند آماده بهره‌برداری شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به همکاری وزارت راه و شهرسازی و مجموعه مدیریت شهری در ساخت و توسعه مترو تهران- پرند بیان داشت: دولت سیزدهم نه‌تنها در تامین اعتبار مورد نیاز توسعه این خط بلکه در زمینه تامین فاینانس مورد نیاز برای خرید واگن نیز نشان داد که پای‌کار است تا خدمات بهتری به مردم شریف تهران و پرند ارائه شود.

شریعتی نیاسری در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی خطوط تهران- هشتگرد، تهران- پرند، مشهد- گلبهار، اصفهان- بهارستان، اصفهان- فولادشهر و اصفهان- مجلسی بیانگر عزم جدی دولت برای توسعه و تکمیل خطوط ریلی حومه‌ای در استان‌های مختلف است، گفت: شهرهای بزرگ علاوه بر نیاز به شبکه حمل و نقل عمومی درون‌شهری نیازمند اتصال شبکه به شهرهای اطراف خود هستند تا تردد روان و کاهش بار ترافیکی حاصل شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خواستار تامین اعتبار مورد نیاز برای توسعه خطوط پردیس، ورامین و... در دولت سیزدهم شد و خاطرنشان کرد: توسعه این خطوط ریلی را در اولویت قرار دهد و با همکاری دستگاه‌های مدیریت شهری و استانداری‌ها طرح‌های عمرانی را پیش ببرد.