شناسهٔ خبر: 151277 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارائه مشوق‌ها و بسته‌های ابلاغی جدید برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری

ستاد بازآفرینی شهری خراسان جنوبی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در ستاد بازآفرینی پایدار شهری از ارائه مشوق‌ها و بسته‌های ابلاغی جدید از سوی دولت برای نوسازی بافت‌های فرسوده شهری خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی) پنجمین جلسه ستادبازآفرینی پایدار شهری خراسان جنوبی به ریاست عباس زاده معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری و باحضور مودی مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی(دبیر ستاد) و کلیه اعضا در محل استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با ارائه گزارشی در این جلسه گفت: در کل استان ۷۹پروژه در بافتهای فرسوده با اعتبار ۵۱ میلیارد تومان داریم که ۶۱ پروژه تحویل شده و مابقی در دست اجراست.

میرمحمد مودی افزود: یکی از اهداف شرکت بازآفرینی شهری در سطح کشور ارتقا سطح کیفی خدمات زیربنایی و روبنایی و امکانات و بهود زیستی از جمله اصلاح معابر، شبکه آب، برق و ساخت کتابخانه و خانه محله در محلات هدف بازآفرینی است.

وی تاکیدکرد: یکی از اهداف جدید دولت در بافتهای فرسوده و محلات هدف، نوسازی بافت‌های مسکونی در این محلات است که با توجه ضرورت این موضوع بسته های تشویقی جامعی آماده شده و در اختیار شهرداری های شهرها قرار گرفته است که در این زمینه در سطح استان نیازمند همکاری بیشتر شهرداری ها و مردم هستیم.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی گفت: با توجه به ضرورت این موضوع اداره کل راه و شهرسازی استان آمادگی دارد پیشنهاداتی که موجب ایجاد انگیزه وافزایش صدور پروانه و نوسازی بافت محلات هدف و احیا بافتهای فرسوده شود علاوه بر بسته تشویقی را نیز پیگیری و به تائید برسد.

مودی ادامه داد: در بخش تامین قیر تاکنون حدود ۱۹ میلیارد تومان قیر به شهرداری های استان اختصاص داده شده که در دوسال گذشته استان خراسان جنوبی جزو استانهای برتر در جذب قیر بوده است.

مدیرکل راه وشهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از مهمترین مشوقهای بسته ابلاغی طرح کلید به کلید است، افزود: در این مشوق متقاضی سند زمین خود را به نام دولت منتقل می کند و دولت هم در عوض از اراضی خود به نام متقاضی انتقال می دهد. همچنین دولت در این طرح ۴۰ درصد تخفیف در قیمت کارشناسی اراضی دولتی برای متقاضی در نظر گرفته که اراضی هم از اراضی دولتی برای طرح کلید به کلید اختصاص می یابد که اداره کل راه و شهرسازی آمادگی عقد قرار داد با کلیه متقاضیان این طرح را اعلام می دارد.

وی افزود: از مهمترین مصوبات دیگر این جلسه بررسی و تصویب موضوع بند ب تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، بررسی و تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام حوزه بازآفرینی و تحویل به دستگاه‌های بهره بردار جهت ادامه عملیات اجرایی و بررسی و تصویب محدوده بازآفرینی شهرهای طبس مسینا، شوسف، آیسک و اسدیه بود.