شناسهٔ خبر: 151329 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

با مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران؛

سکونتگاه غیررسمی ناظرآباد به محدوده طرح جامع شهر بجنورد الحاق شد

ببینید| سیزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مصوبه خود با الحاق سکونتگاه‌ غیررسمی ناظرآباد به محدوده طرح جامع شهر بجنورد موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با حسین‌نژاد استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان‌شمالی، مصوبه شورا را درباره الحاق سکونتگاه‌ غیررسمی ناظرآباد به محدوده طرح جامع شهر بجنورد ابلاغ کرد.

بر اساس مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، این شورا در جلسه مورخ ۱۵ آبان ۱۴۰۲ موضوع «الحاق اراضی محله ناظرآباد (به میزان ۶ هکتار و در مجاورت فرودگاه) به محدوده شهر بجنورد »، مصوب جلسه مورخ ۲۹ آذر ۱۳۹۶ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان‌شمالی را مورد بررسی قرار داد و با توجه به مفاد صورتجلسه مورخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ کمیته فنی شماره یک و با عنایت به مکاتبه مرجع ملی ذی‌ربط ( شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ) به شماره ۷۱۱۴۳ مورخ ۱۲ مهر ۱۴۰۲ مبنی بر عدم نیاز به اراضی ناظرآباد در طرح جامع فرودگاه بجنورد و به تبع آن عدم وجود برنامه‌ای جهت تملک اراضی مذکور، هم راستا با مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با الحاق اراضی موردنظر به محدوده شهر بجنورد موافقت کرد. مقرر شد تا طرح تفصیلی اراضی با تامین سطوح و سرانه‌های خدماتی و رعایت حرایم و سایر استانداردهای پروازی فرودگاه بر اساس نظر مرجع قانونی مربوطه به تایید کمیسیون ماده ۵ برسد.

در پایان مصوبه تاکید شده است: در اجرای ماده ۴۲ آئین‌نامه نحوه بررسی طرح‌ها، نقشه محدوده شهر با لحاظ اراضی الحاق شده طی این مصوبه جهت ابلاغ به مراجع ذیربط تحویل دبیرخانه شورای‌عالی شود.