شناسهٔ خبر: 151330 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

شورای‌عالی شهرسازی و معماری با مکانیابی شهرک گلوگاه مازندان موافقت کرد

ببینید| سیزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با امکان‌سنجی و مکانیابی ایجاد شهرک مسکونی دولتی گلوگاه در استان مازندران موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خسرو دانشجو دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با حسینی پور استاندار مازندران، مصوبه شورا را در خصوص امکان‌سنجی و مکانیابی شهرک مسکونی دولتی گلوگاه ابلاغ کرد.

بر اساس  این مصوبه، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ ۱۵ آبان ۱۴۰۲ طرح امکان‌سنجی و مکانیابی شهرک مسکونی دولتی گلوگاه (در شهرستان گلوگاه) مصوب جلسه مورخ ۹ مهر ۱۴۰۱ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مازندران را پیرو تکلیف مقرر در مصوبه ۳ مهر ۱۴۰۲ خود و در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و با توجه به صورتجلسه مورخ ۱۳ آبان ۱۴۰۲ کمیته فنی شماره یک مورد بررسی قرار داد و ضمن موافقت با مکانیابی شهرک مذکور مقرر کرد تا طرح جامع شهرک در چهارچوب اصلاحی زیر تهیه و پس از اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و تائید دبیرخانه شورای‌عالی، جهت ادامه فرآیند و گردش‌کار بر اساس دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی به ستاد شهرک‌سازی ابلاغ شود.

۱- محدوده شهرک با حذف عرصه تداخلی با پناهگاه حیات وحش میانکاله و حذف حریم ۱۵۰ متری از آن ( بر اساس نامه شماره ۶۰۸۰/۱۴۰۱/ص مورخ ۳۰/۶/ ۱۴۰۱ اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران) بر اساس محدوده مندرج در سند مالکیت کاداستری  زمین تدقیق شود. ضمنا ضروری است سایر الزامات و ملاحظات زیست‌محیطی لازم الرعایه درطرح جامع، از طریق استعلام مجدد دبیرخانه شورایعالی از سازمان حفاظت محیط زیست در طرح اعمال شود.

۲-  با استفاده از الگوهای تراکم متوسط و زیاد همسو با  مصوبه هیأت وزیران ابلاغی به شماره ۷۲۵۰۰/ ت۵۰۸۷۶ ها مورخ۱۴/۶/۱۳۹۶ سقف جمعیت پذیری شهرک  تا ۳۰هزار نفر  با واحدپذیری حداقل  ۷۵۰۰ افزایش یابد.

۳- تأمین سطوح و سرانه‌های خدماتی مطابق مصوبه مورخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۹ شورای‌عالی پیرامون ﺗﺪﻗﯿﻖ ﺗﻌﺎرﯾﻒ و ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﮐﺎرﺑﺮی‌ﻫﺎی ﺷﻬﺮی و ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺳﺮاﻧﻪ آﻧﻬﺎ در همه  سطوح و مقیاس ها از محله تا شهر الزامی است.

۴-  با عنایت به مجاورت شهرک با تالاب میانکاله بر لزوم اجرای سیستم کامل جمع آوری و تصفیه آب در شهرک تأکید می‌شود.

۵- مطالعات ترافیکی شهرک و نحوه اتصال آن با شبکه معابر پیرامونی و کفایت معابر مذکور بر اساس تقاضای سفر شهرک تهیه و همراه با اسناد طرح جامع ارایه شود.  

۶-  مطالعات پدافند غیرعامل مطابق مصوبه مورخ ۲۱/۲/۱۳۹۶ شورایعالی تهیه و همراه با اسناد طرح جامع ارایه شود.

۷- نحوه تخصیص آب شرب مورد نیاز بر اساس نظر آب منطقه ای استان در فرآیند صدور پروانه تاسیس در ستاد شهرک سازی مورد پیگیری قرار گیرد .

در پایان مصوبه تاکید شده است تا اسناد طرح جامع شهرک با لحاظ مفاد این مصوبه تهیه و پس از اخذ مصوبه مرجع استانی، جهت ابلاغ به ستاد شهرک‌سازی تحویل دبیرخانه شورای‌عالی شود.