شناسهٔ خبر: 151337 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

تداوم بارش‌ها تا روز چهارشنبه/بارش برف در مناطق سردسیر

باران پاییزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارندگی‌ها در نقاط مختلف کشور تا روز چهارشنبه خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آب و هوا و وضعیت جوی امروز سه‌شنبه ۷ آذرماه و روزهای آتی را پیش‌بینی کرد و گفت: امروز بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از شمال غرب و غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی رخ می‌دهد و همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود.

به گفته کارشناس هواشناسی وزش باد شدید در این مناطق موجب گردوخاک می‌شود و بارش‌ها در مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود.

رفیعی اظهار کرد: میزان بارش‌ها از بعد از ظهر امروز در سمت غرب کاهش می‌یابد و شدت بارش‌ها امروز در استان‌های ساحلی خزر به ویژه در مازندران و گلستان بیشتر می‌شود که هشدار سطح نارنجی برای آن صادر شده است.

وی افزود: فردا چهارشنبه ادامه بارش‌ها را در شمال شرق، مناطقی از شرق و استان‌های ساحلی خزر خواهیم داشت که به شکل پراکنده رخ می‌دهد و این‌سامانه به تدریج کشور را ترک می‌کند.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: امروز در مناطق شمال غرب و غرب کشور، استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز و فردا در شمال شرق کشور کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی یادآور شد: آب‌های دریای خزر امروز و فردا و آب‌های خلیج فارس پنجشنبه و جمعه مواج و متلاطم خواهد بود.

وی افزود: طی پنج روز آینده طی ساعات بعدازظهر و اوایل شب در مناطقی از استان‌های هرمزگان و جنوب کرمان و سیستان وبلوچستان بارش‌های رگباری رخ می‌دهد.

به گفته کارشناس هواشناسی تهران هم امروز آسمان نیمه ابری همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد شدید دارد. بیشینه دمای امروز به ۱۷ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما نیز امروز به ۱۳ درجه بالای صفر رسید.