شناسهٔ خبر: 151347 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن موادمعدنی و مصالح ساختمانی در لرستان

مواد‌معدنی و مصالح ساختمانی رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان گفت: یک میلیون و ۶۵ هزار و ۲۲۸ تن مصالح ساختمانی و مواد معدنی با بارنامه طی ۸ ماهه سال جاری در استان جابه‌جا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از لرستان، داریوش موسیوند رئیس اداره حمل ونقل کالا اداره کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان با تأکید بر اینکه حمل مصالح ساختمانی و مواد معدنی با تناژ مناسب و  اخذ بارنامه  از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اظهار کرد: برای همین منظور جلسات متعدد حضوری برگزار شده است و  تمام تلاش‌ها پیرو این مسأله است که حمل این محمولات توسط رانندگان دارای کارت هوشمند و تحت صحابت اسناد حمل (بارنامه) صورت گیرد. 

وی ادامه داد: در ۸ ماهه سال جاری یک میلیون و ۶۵ هزار و ۲۲۸ تن مصالح ساختمانی و مواد معدنی در قالب ۵۴ هزار و ۹۷۷ بارنامه در استان جابه‌جا شده است. 

رئیس اداره حمل ونقل کالا اداره کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان بیان کرد: طی سال جاری علاوه بر برگزاری جلسات متعدد با ذینفعان حوزه مصالح ساختمانی و معدنی، یک کارگروه ویژه ساماندهی حمل مواد معدنی و مصالح ساختمانی در سطح ادارات کل مرتبط استان تشکیل شده است. 

موسیوند تصریح کرد: در راستای تسهیل در صدور بارنامه مواد معدنی، در شهرستان بروجرد دو شرکت حمل و نقل کالا اقدام به دایر کردن دفتر صدور بارنامه در خروجی معادن جهت جلوگیری از فرار بار کردند. 

وی اضافه کرد: با مراجعه حضوری کارشناسان حمل و نقل اداره کل استان برای ۱۲۸ مورد از معادن شهرستان‌های دورود، بروجرد و چگنی شناسنامه (فعال یا غیرفعال بودن، مشخصات جغرافیایی، نوع استخراج و ظرفیت استخراج) صادر شد.