شناسهٔ خبر: 151349 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

جذب ۵۰ درصدی اعتبارات دو خطه کردن راه‌آهن زنجان_قزوین

افتتاح خط دوم راه آهن زنجان - قزوین با دستور رئیس جمهور مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور از جذب ۵۰ درصدی اعتبارات دو خطه کردن راه‌آهن زنجان_قزوین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منوچهر صفری مدیرکل راه آهن منطقه شمال‌غرب کشور در مورد جذب اعتبارات دستور داده شده توسط رئیس جمهور در سفر به زنجان در خصوص پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین گفت: تا حال حاضر در حدود ۵۰ درصد اعتبارات جذب شده و پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان_قزوین نیز در انتظار تزریق اعتبار است.

صفری اظهار کرد: پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین در حال حاضر به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است.

وی با بیان اینکه این پروژه هنوز به لحاظ نقدینگی دارای مشکلاتی است، افزود: هنوز بخشی از اعتبارات مصوب شده در خصوص پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان_قزوین در سفر رئیس جمهور به زنجان تبدیل به نقدینگی نشده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب کشور گفت: اعتبارات مصوب شده به پروژه اختصاص یابد و نقدینگی‌ انجام و پرداختی‌ها صورت گیرد در اولین فرصت این پروژه به اتمام خواهد رسید.

وی در خصوص جذب اعتبارات دستور داده شده توسط رئیس جمهور در سفر به زنجان بیان کرد: در حدود ۵۰ درصد اعتبارات دستوری جذب شده است.

صفری ادامه داد: دستور رئیس جمهوری تا سال ۱۴۰۲ بود اما سال مالی امسال در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۳ بسته می‌شود و به عبارتی هنوز فرصت ۶ ماهه برای اجرای دستور رئیس جمهور وجود دارد.

وی در خصوص حل مشکلات مربوط به وجود معارض در تاکستان نیز، خاطرنشان کرد: این مسئله هنوز حل نشده اما چون رئیس جمهور دستور ویژه برای حل موضوع داده، استاندار قزوین و مسئولان این استان پیگیر رفع این مسئله هستند.