شناسهٔ خبر: 151359 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با تلاش شبانه روزی راهداران خراسان شمالی؛

محور چمن بید- جنگل گلستان بازگشایی شد

محور محور چمن بید-جنگل گلستان در محدوده دیوار سنگی که طی سیلاب اخیر خسارت دیده بود با تلاش شبانه روزی راهداران خراسان شمالی بازگشایی شد و زیر بار ترافیک رفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: بازسازی موقت سیل بردگی محور چمن بید-جنگل گلستان به طول ۵۰۰ متر به پایان رسید و نصب علائم ایمنی و خط کشی محور نیز انجام شد. 

مشتری افزود: برای بازسازی موقت سیل بردگی محور چمن بید-جنگل گلستان ۵۰۰ تن آسفالت و حدود ۳ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است. 

وی با بیان این که زیرسازی، هدایت آب‌های سطحی و… محور مذکور به صورت امانی اجرا شده است، اظهارکرد: بیش از ۱۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی احداث دریواسیون در سیل بردگی محور چمن بید- جنگل گلستان توسط تیم راهداری استان اجرا شد. 

وی به اجرای عملیات راکفیل به طول ۵ هزار متر مکعب اشاره کرد و ادامه داد: همچنین ۲ هزار مترمکعب از نخاله‌های به جا مانده از سیلاب پاکسازی شده و زیر اساس در طول ۴۵۰ متر و به میزان ۵۰۰ مترمکعب اجرا شده است. 

این مسئول، حریم زنی و پروفیله کردن مسیر را به طول ۵ هزار متر برشمرد و تصریح کرد: ۵۰۰ متر مکعب پیکورزنی و دیوار ساحلی واژگون شده توسط سیل در بستر رودخانه و اصلاح مسیل رودخانه از جمله اقدامات دیگر در این محور است. 

مشتری افزود: ۵۰ راهدار و ۳۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین طی این مدت برای بازسازی موقت سیل بردگی محور چمن بید-جنگل گلستان فعالیت کردند.