شناسهٔ خبر: 151377 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آسفالته شدن ۹۰ کیلومتر از راه‌های آذربایجان شرقی در ۳۰ روز

رسولزاده معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: در عرض یک ماه ۹۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و شریانی استان لکه گیری و عملیات روکش آسفالت انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی؛ غلامرضا رسول زاده معاون راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان گفت: عملیات آسفالت ریزی راه‌های استان تا زمانی که شرایط جوی اجازه بدهد ادامه خواهد داشت. 

وی با اشاره به اینکه برای آسفالت ریزی در این فصل باید شرایط دمایی استاندارد باشد، تصریح کرد: ۱۰۱ هزار و ۶۹۸ تن آسفالت برای روکش آسفالت محورهای مواصلاتی استان استفاده شده است. 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: عملیات چاله پرکنی محورها نیز به منظور افزایش ایمنی راه‌ها و جلوگیری از سوانح رانندگی در طول ۱۲ ماه سال بدون وقفه انجام می‌شود به طوری که این ماه پنج هزار و ۸۲۰ متر مربع از جاده‌های استان با ۵۰۱ تن آسفالت رفع عیب شده است. 

رسول زاده یکی دیگر از راه‌های ایمن‌سازی جاده‌ها را شانه‌سازی راه عنوان کرد و افزود: به همت راهداران استان در عرض یک ماه گذشته ۱۴۵ کیلومتر شانه‌سازی انجام شده تا در مواقع ضروری از بروز حادثه برای خودروها جلوگیری شود.