شناسهٔ خبر: 151378 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه پدافند غیرعامل در حوزه ساختمان‌سازی باهدف کاهش آسیب‌پذیری

حامد معتمدی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت: جلسه پدافند غیرعامل با رویکرد رعایت استاندارهای پدافند غیرعامل و ملاحظات آن در ساختمان‌های در دست ساخت حوزه راه‌ها باهدف کاهش آسیب‌پذیری و تسهیل مدیریت بحران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، جلسه پدافند غیرعامل با رویکرد رعایت استاندارهای پدافند غیرعامل و ملاحظات آن در ساختمان‌های در دست ساخت و آماده بهره‌برداری حوزه راه‌ها، در محل معاونت فنی و راه‌های روستایی این اداره کل برگزار شد.

حامد معتمدی دراین‌باره اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران می‌شود.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک اصل همیشگی است که در حوزه زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد، افزود: یکی از کارگروه‌های دارای اهمیت که در سال‌های اخیر نیز مورد توجه ویژه قرار گرفته است، کارگروه پدافند غیرعامل است.

معتمدی اذعان کرد: در همین راستا و با توجه به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل، جلسه‌ای به منظور بررسی رعایت الزامات پدافند غیرعامل در مراحل احداث ساختمان‌های در حال ساخت از جمله راهدارخانه‌ها، ادارات مرکزی و پلیس‌راه‌ها و همچنین ساختمان‌های در حال بهره‌برداری راهدارخانه‌ها، پلیس‌راه و پایانه‌های بار، تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به رعایت استانداردهای ساختمان در حوزه سازه، برق، شبکه‌های ارتباطی، بیسیم و همچنین بحث‌های سوخت و سرمایش و گرمایش ساختمان از دیگر محورهای مورد بحث و تبادل‌نظر در این جلسه بود.

این مسئول تصریح کرد: مقرر شد در هفته‌های آتی جلسات به صورت تخصصی حول محور موارد مطرح شده فوق، تشکیل و هر موضوع در کارگروه تخصصی خود طرح و بررسی شود.