شناسهٔ خبر: 151379 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تأمین ۱۵.۵ همت منابع مالی برای نهضت مسکن ملی کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه: مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ۱۵.۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای ساخت نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۲ تأمین شده است.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، رامین الماسی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، با اشاره به مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان در حوزه راه و شهرسازی، اظهار کرد: در حوزه مصوبات سفر رئیس جمهور یک‌هزار و ۴۸۵ میلیارد تومان برای حدود ۱۱ پروژه تعریف شده که ۵۴۸ میلیارد تومان آن جمع اعتبار تخصیص یافته است.

وی درباره مصوبات راه و شهرسازی سفر به تشریح مأموریت اصلی وزارت و راه و شهرسازی در حوزه مسکن پرداخت و گفت: در مصوبه سفر برای ساخت سالانه ۲۴ هزار واحد مسکونی شهری و ۳ هزار واحد مسکونی روستایی تعهد ایجاد شده که که برنامه‌ریزی شده بود در طبقات ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه یادآور شد: قبل از انتصاب صحرایی به عنوان استاندار کرمانشاه، کمتر از ۱۰ درصد زمینی که می‌بایست اختصاص داده می‌شد اختصاص داده شد بود و این ساخت در طبقات، هزینه‌ها را به شدت بالا می‌برد.

وی تصریح کرد: طبق برآورد صورت گرفته، متقاضی باید ماهانه ۳۳ میلیون تومان سهم آورده را تامین می‌کرد که همین سبب ریزش خیلی شدیدی در متقاضیان شده بود و در مجموع به عدد خیلی کمی در ساخت رسیده بودیم.

الماسی اشاره‌ای به حوزه تأمین مالی برای ساخت نهضت ملی مسکن در استان داشت و افزود: بانک‌ها استان در بخشی از هزینه و مصارف مشکل دارند؛ لذا با پیگیری صورت گرفته در سطح  ملی، بانک مسکن در راستای تأمین ۸.۵ هزار میلیارد تومان خارج از تعهدات استانی، تعهد داده که الان در مرحله انعقاد قراردادها هستیم و سازنده و سازنده‌ها در حال استفاده هستند.

وی افزود: در مجموع ۱۵.۵ هزار میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۲ منابع مالی برای ساخت نهضت ملی مسکن تأمین شده است.