شناسهٔ خبر: 151392 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش سطح دسترسی نظارت تصویری به صورت هوشمند در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

مرکز مدیریت راههای آذربایجان غربی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افزایش سطح دسترسی نظارت تصویری بصورت هوشمند در محورهای مواصلاتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اعلام افزایش سطح دسترسی نظارت تصویری به صورت هوشمند در محورهای مواصلاتی استان گفت: ارتقای سامانه‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای به منظور نظارت و رصد برخط وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در همین راستا در آینده نزدیک تعداد ۶ دستگاه دوربین نظارت تصویری به سامانه‌های هوشمند استان اضافه خواهد شد. 

وی افزود: پیش از این ۴۱ دوربین نظارت تصویری وظیفه رصد محورهای مواصلاتی استان را بر عهده داشتند که با افزایش ۶ دوربین کنترل و نظارت تصویری در نقاط حادثه‌خیز استان، این تعداد دوربین به عدد ۴۷ خواهد رسید. 

دست نشان خاطر نشان کرد: با توجه به معیوب بودن سیستم‌های نظارت تصویری و لزوم ارتقاء سیستمی این دوربین‌ها تعداد ۳۲ دوربین در سطح استان نوسازی و ارتقاع سیستم خواهند یافت تا کیفیت پردازش اطلاعات در محورهای مواصلاتی استان افزایش یابد. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی یادآور شد: با بهینه‌سازی و افزایش سیستم‌های نظارت تصویری در سطح استان، نحوه دسترسی کاربران جاده‌ای به جاده‌های مواصلاتی استان از طریق اپلیکیشن و سامانه ۱۴۱ تسهیل خواهد یافت.