شناسهٔ خبر: 151393 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی ٩٠٠ راهدار آذربایجان‌غربی برای خدمات رسانی در طرح زمستانی

منصور نصرتی معاون راهداری آذربایجان غربی مسئول طرح راهداری زمستانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از آمادگی٩٠٠ نفر راهدار و پشتیبان در قالب ٢٨ اکیپ و ٢٠ گشت راهداری در ۶٨ راهدارخانه و مقاطعی از محورها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، منصور نصرتی، مسئول طرح راهداری زمستانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، با اشاره به رفع مشکلات و جلوگیری از راهبندان بر اثر بارش برف و کولاک گفت: نیاز است تا قبل از شروع بارندگی‌ها هماهنگی لازم با دستگاه‌های مختلف برای استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود به عمل آید تا بتوان در کمترین زمان ممکن بیشترین خدمات‌رسانی انجام شود. 

وی با اشاره به آغاز طرح سراسری زمستانی در ۱۵ آذرماه سال جاری اضافه کرد: برای اجرای این طرح در استان، ۹۰۰ نفر راهدار و پشتیبان در قالب ۲۸ اکیپ و ۲۰ گشت راهداری برای اجرای طرح زمستانه در نظر گرفته شده است. 

نصرتی افزود: همچنین ۴۱۵ دستگاه سبک، نیمه سبک و سنگین، شامل ۲۰ برف روب مکانیزه نیز برای خدمات‌رسانی آماده شده است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه در فصل زمستان در برخی محورها با بارش شدید برف و کولاک مواجه می‌شویم، خاطرنشان کرد: برای افزایش آمادگی لازم و جلوگیری از مسدود شدن مسیرها در انبارهای راهدارخانه ها، نزدیک به ۶۰ هزار تن ماسه و نمک برای نگهداری، بازگشایی ویخ‌زدایی محورهای مواصلاتی استان انباشته شده است. 

وی ادامه داد: محل استقرار تیم‌ها و گشت‌ها مشخص شده و این اکیپ‌ها در ۶۸ راهدارخانه و مقاطعی از محورها حضور خواهند داشت؛ همکاران راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تمام وجود در راستای تأمین آسایش و امنیت جاده‌ها به مردم کمک‌رسانی می‌کنند. 

نصرتی همچنین بر افزایش ایمنی راه‌ها قبل از شروع فصل زمستانی تأکید کرد و گفت: اولویت اصلی راه‌های شریانی و اصلی است؛ در این خصوص کارگاه‌های فعال راهسازی در طول استان رصد و پایش شده، تا در صورت بروز وضعیت اضطراری در آن محور ازطریق ستاد بحران از ماشین آلات این کارگاه‌ها استفاده شود. 

این مقام مسئول گفت: برای سهولت تردد پیش از سفر با تلفن گویای ۱۴۱ مدیریت راه‌های استان که به صورت شبانه روزی پاسخگوی همشهریان است تماس گرفته و از وضعیت محور مورد نظر اطلاعات کامل را کسب کنید. 

مسئول طرح راهداری زمستانی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و همراه داشتن زنجیر چرخ خاطرنشان کرد: از هم‌استانی‌ها درخواست می‌شود به هنگام رانندگی در رورزهای بارندگی از سالم بودن سیستم روشنایی وسیله نقلیه، لاستیک ها، سیستم گرمایشی و برف پاک کن اطمینان حاصل کنند.