شناسهٔ خبر: 151400 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آسفالت ١٣٠ کیلومتر از راه‌های روستایی آذربایجان‌غربی

راه روستایی آذربایجان غربی  امسال ٧ هزار خانوار، با آسفالت ١٣٠ کیلومتر از راه‌های روستایی استان از نعمت جاده آسفالته بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با توجه به عملکرد آسفالت راه‌های روستایی استان گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه جاری، در راستای ارائه خدمات حداکثری به مردم به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار، این اداره کل در چارچوب وظایف سازمانی خود با جدیت تمام نسبت به ساخت و توسعه راه‌های روستایی در استان پرداخته است. 

 وی ادامه داد: ساخت راه مناسب برای روستاها و مناطق کم برخوردار از جمله مهم‌ترین و شاخص‌ترین عوامل توسعه پایدار در زمینه زیرساخت‌های عمرانی بوده و نتایج مطلوبی از جمله محرومیت‌زدایی از مناطق کم برخوردار، مهاجرت معکوس از شهر به روستا، رونق اقتصادی منطقه و توسعه زیرساخت‌های گردشگری را به همراه دارد. 

 دست نشان با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به ساخت، توسعه و ارتقاء کیفیت راه‌ها دارد، گفت: بیش از ۱۳۰ کیلومتر در قالب ۶۸ محور در استان زیر بار آسفالت رفت و طی این عملیات ۷ هزار خانوار از نعمت جاده آسفالته بهره‌مند شده است. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در پایان سخنان خود با اشاره به بیشترین طول آسفالت روستاها در شهرستان‌های استان خاطر نشان کرد: سلماس با طولی حدود ۲۰ کیلومتر، ارومیه با طولی بیش از ۱۳ کیلومتر، مهاباد با طولی بیش از ۱۲ کیلومتر و چایپاره با بیش از ۱۰ کیلومتر جز چهار شهرستان اول، با بیشترین بهره‌مندی از طول آسفالت  در قالب پروژه‌های سال جاری هستند.