شناسهٔ خبر: 151407 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

تحلیل پیش‌بینی هفتگی هوای کشور ۶ آذر تا ۱۷ دی ماه

گرما در پاییز پژوهشکده اقلیم‌شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی از ۶ آذر ماه تا ۱۷ دی ماه سال ۱۴۰۲ را تولید و ارائه کرد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی دمای هوای کشور، دمای هوای هفته اول در نوار غربی، جنوب غرب و بخش‌های محدودی از جنوب شرق نرمال، استان‌های واقع در شرق کوه‌های زاگرس میانی تا شرق کشور، استان‌های واقع در دو سوی کوه‌های البرز و استان اردبیل بین ۳ تا ۵ درجه بیش از نرمال و سایر مناطق کشور بین یک تا ۳ درجه بیش از نرمال است. 

قابل ذکر است، چنین دمایی در بخش‌هایی از استان‌های ساحلی خزر و مرکز کشور کم سابقه است. 

همچنین، دمای هوای هفته دوم در یک سوم جنوبی کشور و جنوب غرب بین یک تا ۳ درجه بیش از نرمال و در سایر مناطق کشور بین ۳ تا ۵ درجه بیش از نرمال پیش‌بینی شده است و بیشترین افزایش دما در دامنه‌های کوه‌های البرز مرکزی رخ می‌دهد. 

گفتنی است، چنین افزایش دمایی در دو سوی کوه‌های البرز و مرکز کشور کم سابقه خواهد بود. 

در ادامه، دمای هوای هفته‌های سوم و چهارم قدری متعادل شده و از یک تا ۲ درجه فراتر از نرمال خواهد بود. 

دمای هوای هفته پنجم در نیمه جنوبی، شمال غرب، زاگرس شمالی و شرق کشور نرمال و در سایر مناطق کشور بین یک تا ۲ درجه بیش از نرمال خواهد بود. 

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هوای هفته ششم در شرق، جنوب‌شرق، جنوب و جنوب‌غرب در محدوده نرمال و سایر مناطق کشور از ۱ تا ۲ درجه فراتر از نرمال خواهد بود.