شناسهٔ خبر: 151435 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در هشت ماهه گذشته رخ داد:

افزایش ۳۰ درصدی ترانزیت از بنادر شرق هرمزگان

بندر هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، با اعلام تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در بنادر شرق این استان در هشت ماه گذشته، از افزایش ۳۰ درصدی ترانزیت از این بنادر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا محمدحسینی تختی در تشریح آمار و عملکرد هشت ماهه نخست سال گفت: در حوزه غیرنفتی با ثبت آمار یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۴۳۱ تن کالا افزایش ۴ درصدی و در بخش نفتی ۲۹۸ هزار و ۸۶۴ تن کالا تخلیه و بارگیری شده است.

مدیر بندر شهید باهنر با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی صادرات غیرنفتی و همچنین استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های در عرصه دریابرد بنادر شرق افزود: در این بازه زمانی از ۹۱۶ هزار و ۸۸۹ تن از این نوع کالاها به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.  

محمد حسینی تختی، جهش ترانزیتی در بنادر شرق را زمینه‌ساز پیشرفت و بهره‌مندی از مزایای آن در راستای توسعه اقتصادی دریاپایه دانست و بیان کرد: ۴۱ هزار ۸۷۴ تن از انواع کالا از طریق این بنادر ترانزیت و مقاصد آن‌ها کشورهای ارمنستان، عراق و قرقیزستان بوده است.  

به گفته وی؛ همچنین در هشت ماه نخست سال جاری ۳۶ هزار و ۸۶۴ فروند از انواع شناورها در بنادر شرق هرمزگان رفت و آمد کردند که این میزان جابه‌جایی افزایش ۷ درصدی را به دنبال داشته است.  

لازم به ذکر است؛ بنادر شرق هرمزگان  با بهره‌گیری از بنادر تجاری و مسافری در مرکز  و شرق هرمزگان، در حوزه‌های مسافری داخلی و بین المللی، تجاری و گردشگری دریایی فعالیت خاص و منحصر بفردی دارد.