شناسهٔ خبر: 151453 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شرکت فرودگاه‌ها از حملات سایبری در سال‌های اخیر مصون مانده است

نشست معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: طی چند سال اخیر هجمه‌های بسیاری از سوی دشمن به زیرساخت‌های سایبری کشور وارد شد اما با تلاش متخصصان، اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، شرکت فرودگاه‌ها از این حملات مصون مانده است.

به‌ گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ محمد الهی‌نیا در مراسم تودیع و معارفه سرپرست مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی که روز سه‌شنبه برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش‌های ارزشمند آقای مجید یارندی و متخصصان مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی در چهارسال گذشته شاهد امنیت در این حوزه بوده‌ایم.

وی ضمن تجلیل از زحمات مدیرکل سابق مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی گفت: انرژی‌ها و ایده‌های جدید، فرصت‌های جدید را پدید می‌آورد و باتوجه به دانش آقای کمال‌الدین غضنفری به استمرار این مسیر موفقیت‌آمیز و رو به رشد در شرکت فرودگاه‌ها امیدواریم.

تمام ظرفیت نیروی انسانی پای‌کار تامین امنیت سایبری آمده است

مدیرکل سابق مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها در این مراسم گفت: در مدت خدمت در این اداره‌کل، از تمام ظرفیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه استفاده شده و همواره درب اتاق مدیریت، بر ایده‌ها و مهارت‌های نوین گشوده بود.

مجید یارندی افزود: در چهارسال اخیر همواره با ایجاد تعامل بین اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی و مدیران ارشد و ظرفیت‌های خارج از شرکت، به‌دنبال محافظت از زیرساخت‌ سایبری شرکت فرودگاه‌ها بوده‌ایم و خوشبختانه منافع این تعاملات عاید این شرکت مادرتخصصی شد.

وی ضمن تجلیل از همکاران خود گفت: به تمامی همکارانم که در شرایط بحرانی، ستاد و فرودگاه‌های کشور را از گزند شیطنت‌های دشمن در امان نگه داشتند، نمره قبولی می‌دهم و امیدوارم باتوجه به ترسیم مسیر موفقیت‌آمیز کنونی، شاهد ادامه این روند باشیم.

بار مسئولیت باید تبدیل به بال شود

سرپرست جدید مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی ضمن قدردانی از اعتماد مدیران شرکت فرودگاه‌ها گفت: این بار سنگین بدون روحیه ریاست طلبانه و با تلاش شبانه‌روزی تبدیل به بال خواهد شد تا در پایان این ماموریت، سرافراز باشیم.

کمال‌الدین غضنفری افزود: مسیر سخت و دشواری در پیش است اما با تکیه بر تخصص و تعهد نیروهای متخصص مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، این بار سنگین را با موفقیت را برزمین خواهیم گذاشت.

سید حمیدرضا صادقی مدیرکل حراست و امنیت فرودگاهی نیز در پایان این مراسم از اقدامات مدیرکل سابق مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی در خصوص مصون نگاه داشتن زیرساخت‌های سایبری این شرکت تجلیل و برای سرپرست جدید آرزوی موفقیت کرد.

گفتنی است؛ طی حکمی ازسوی کاپیتان نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، کمال‌الدین غضنفری به‌عنوان سرپرست اداره‌کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی منصوب و جایگزین مجید یارندی شده است.

غضنفری پیش از این سرکشیک مخابرات فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) بوده است.