شناسهٔ خبر: 151459 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی در قزوین۲۰درصد افزایش یافت

بارهای ترافیکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از صدور ۲هزار و ۳۱۵فقره پروانه عبور بارهای ترافیکی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰.۵۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی با اعلام افزایش ۲۰ درصدی صدور پروانه عبور بارهای ترافیکی در قزوین گفت: پروانه عبور بارهای ترافیکی برای آن دسته از بارهایی صادر می‌شود که ابعاد و وزن آن‌ها بیش از حد استاندارد باشد و برای تردد در جاده‌ها باید مجوز از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داشته باشند. 

وی اضافه کرد: در این پروانه‌ها مواردی چون سرعت، مسیر مجاز و ساعت حرکت و سایر مقررات بسته به نوع، طول و عرض و وزن و ارتفاع بار درج شده و راننده موظف به رعایت آن‌ها است. 

حق‌لطفی، هدف از صدور پروانه عبور ترافیکی را ایمنی تردد و حفاظت از جاده و ابنیه فنی راه‌ها و جلوگیری از بروز اختلال در تردد وسایل نقلیه عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر در قزوین پایانه بار و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آبیک مسئول صدور این مجوز هستند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: رعایت الزامات حمل بارهای ترافیکی بدلیل حفظ و حراست از راه‌ها بعنوان سرمایه‌های ملی، تأمین ایمنی لازم در سطح راه‌ها و تسهیل در تردد و جلوگیری از بروز هرگونه اختلال ترافیکی بسیار حائز اهمیت است که شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان باید توجه ویژه‌ای به رعایت این نکات داشته باشند. 

وی خاطرنشان کرد: محموله‌های ترافیکی عبوری توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره کل و گشت‌های راهداری سیار در راه‌های استان کنترل می‌شوند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نحوه حمل، تخلفات احصا شده برای صدور حکم به کمیسیون رسیدگی به تخلفات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ارجاع می‌شود. 

حق‌لطفی افزود: طی این مدت ۳۶بازدید از روند و نحوه عبور بارهای ترافیکی از جاده‌های استان قزوین توسط کارشناسان ایمنی و ترافیک و گشت‌های حمل و نقل استان انجام شده است.