شناسهٔ خبر: 151464 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۲هزار و ۳۸۹ تن بار بیش از حد مجاز از ناوگان باری در راه‌های قزوین شناسایی شد

گشت های اضافه تناژ استان کرمانشاه معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از کشف و شناسایی ۲هزار و ۳۸۹تن بار بیش از حد مجاز توسط گشت های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ابتدای سال جاری تاکنون در راه‌های این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری قزوین)، علیرضا معیری‌پور گفت: در طی این مدت با انجام بازرسی از ۲هزار و ۵۰۵دستگاه خودرو، ۵۷۸ دستگاه به دلیل حمل بار بیش از حد مجاز متخلف شناخته شدند. 

وی اضافه کرد: حمل بار اضافه بر ظرفیت وسایل نقلیه علاوه بر خطرهای ناشی از بروز سوانح و تصادف‌های جاده‌ای، موجب آسیب به راه‌های ارتباطی می‌شود و به همین منظور با متخلفان به شدت برخورد می‌شود. 

معیری‌پور ادامه داد: کامیون‌هایی که بار اضافه بر ظرفیت تعیین شده حمل می‌کنند توسط پلیس راه متوقف و گزارش مقدار اضافه بار و مسافت حمل شده برای بررسی و تصمیم گیری درباره راننده متخلف به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام می‌شود. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در این مدت علاوه بر انجام ۲۷۵گشت کنترل جاده‌ای اضافه تناژ وعدم صحابت بارنامه با انجام ۱۵۷گشت نظارت بر حمل مواد خطرناک، ۶۸۰ناوگان حمل مواد خطرناک مورد بازدید کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره کل قرار گرفتند.