شناسهٔ خبر: 151469 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باهمکاری بسیج سپاه ثارالله استان؛

عملیات طرح پاکسازی حریم، منظرآرایی و زیبا سازی حاشیه راه های استان کرمان اجرا شد

عملیات طرح پاکسازی حریم، منظرآرایی و زیبا سازی حاشیه راه های استان کرمان اجرا شد طرح پاکسازی حاشیه و حریم جاده های استان به منظور ایجاد منظر مناسب در ورودی راههای استان کرمان با حضور فرمانده بسیج ادارات سپاه ثارالله و بسیجیان راهدار استان به صورت نمادین، در ورودی جاده ترانزیتی کرمان -زرند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمان)، احسان عراقی زاده مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان در مراسم عملیات طرح پاکسازی حریم، منظرآرایی و زیبا سازی حاشیه راه های استان کرمان با بیان اینکه پاکسازی حریم راه‌ها یک کار جهادی و بسیجی است، گفت: به مناسبت هفته بسیج عملیات زیبا سازی و پاکسازی حریم راهها را در دستور کار خود قرار دادیم و با همکاری بسیج استان و سپاه ثارالله این حرکت نمادین را برای فرهنگ سازی هموطنان و شهروندان شروع کردیم.

عراقی زاده افزود: شهروندان ما باید جاده ها را نیز همچون شهرها و خانه های خود بدانند و در حریم جاده ها زباله و نخاله های ساختمانی را نریزند و اگر شخصی را در حال ریختن زباله و نخاله ها مشاهده کردند گوشزد و اطلاع رسانی کنند امیدواریم روزی فرارسد تا جاده های ما عاری از هرگونه زباله و خوش منظر باشد.

عراقی زاده اظهار کرد: زیبا سازی و پاکسازی حریم راه ها علاوه بر اینکه نقش بسیار مهمی در امنیت جاده ها و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی ایفاء می کند از طرف دیگر می تواند موجب رضایت گردشگران شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تلاش و همکاری همه کاربران جاده ای را در اجرای این طرح بسیار مهم و حیاتی دانست.

عراقی زاده با اشاره به اینکه زیبایی و تمیز بودن حریم راه ها تاثیر بسیار زیادی در کیفیت سفر و استفاده کاربران از این فضاها در توقف های کوتاه مدت دارد، از مردم و رانندگان خواست از رها کردن زباله ها و انداختن اشیاء به بیرون از خودرو و حاشیه جاده ها جدا خودداری کنند و با توجه به وجود مجتمع های خدماتی و رفاهی در راه ها زباله های داخل خودرو را در این محل ها و سطل های زباله بریزند.

سرهنگ عابدین عسکرپور مسئول بسیج ادارات سپاه ثارالله استان کرمان در این خصوص افزود: طرح تنظیف و نگهداری جاده ها را همکاران بسیجی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آغاز کردند که در این راستا ما نیز آمادگی خود را اعلام می کنیم و از هر ابزار رسانه ای و هر امکانات دیگری که بسیج دارد جهت ترویج فرهنگ استفاده از جاده ها و نظافت آن استفاده خواهیم کرد.

عسکرپور با بیان این که متاسفانه فرهنگ نگهداری و نظافت جاده ها در بین شهروندان ما کم است و باید با همکاری هم این فرهنگ سازی را انجام دهیم، تصریح کرد: نیاز به یک فرهنگ سازی وسیع در سطح جامعه داریم و همه آحاد مردم باید نسبت به این امرمهم، خود را مسئول بدانند تا در آینده نزدیک شاهد مناظری زیبا درجاده های استان کرمان باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با اشاره به این مطلب که خوشبختانه مکان هایی برای تخلیه نخاله های ساختمانی در نظرگرفته شده است، یادآور شد: این فرهنگ باید بین شهروندان و آحاد ملت جابیفتد که همانگونه به نظافت خانه های خود اهمیت می دهند به نظافت جاده ها و خیابان ها نیز توجه ویژه داشته باشند.