شناسهٔ خبر: 15147 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

اخبار حوزه دریایی و بنادر در هفته‌ای که گذشت؛

آغاز تعمیرات اساسی اسکله‌های کانتینری بندر شهید رجایی/ افزایش ظرفیت بنادر ایران به ٣٠٠ میلیون تن در ۱۰ سال آینده/ ورود نخستین محموله کانتینری ترانشیپی به بندر لنگه

بندر شهید رجایی آغاز تعمیرات اساسی اسکله‌های کانتینری بندر شهید رجایی، افزایش ظرفیت بنادر ایران به ٣٠٠ میلیون تن در ۱۰ سال آینده و ورود نخستین محموله کانتینری ترانشیپی به بندر لنگه از جمله اخبار مهم حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اخبار مهم حوزه دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

عادل دریس مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر

۸ مغروقه جنگ تحمیلی از ابتدای ۹۴ از آبراه‌های بین المللی خارج شد.

از پایان جنگ تحمیلی تاکنون ۱۵۷ مغروقه از اروند و کارون خارج شده است.

برای خروج مغروقه‌های سمت ایران حدود ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و حداقل برای خروج آنها از آب سه سال زمان پیش بینی می‌شود.

جهاندیده معاون توسعه مدیریت انسانی در دیدار هیأت هلندی

ظرفیت بنادر ایران در ۱۰ سال آینده به ٣٠٠ میلیون تن می‌رسد.

بنادر ایران ٢٠٠ میلیون تن ظرفیت دارد که شامل ٧ بندر مهم تجاری و بازرگانی و بنادر کوچک متعددی بخصوص در جنوب و شمال کشور می‌شود.

ایران بزرگترین ناوگان تجاری در منطقه است و با ظرفیت تجاری  ٦ میلیون تن و ظرفیت نفتی ١٥ میلیون تن جزء جوان ترین ناوگان تجاری و نفتی در دنیا محسوب می شود.

محمود صابری مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه

نخستین محموله کانتینری ترانشیپی به بندر لنگه رسید.

عباس کمالی معاون مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوری استان هرمزگان

در راستای بالا بردن افزایش ایمنی عملیات پهلوگیری شناورها و افزایش راندمان تخلیه و بارگیری، مرمت و تعمیرات بتن عرشه و پیشانی و همچنین تعویض فندر(ضربه گیر) اسکله های کانتینری شماره ٣ تا ٧ ترمینال یک بندر شهید رجایی در دستور کار قرار گرفت.

کار تعمیرات اساسی اسکله ٣تا ٧ بندر شهید رجایی واقع در پایانه شماره یک کانتینری این بندر به طول ١٢٥٠ متر توسط مهندسان داخلی در دست اجراست.

بهسازی و نوسازی این اسکله ها به ترتیب اولویت خرابی طی ١٢ ماه و با اعتباری بالغ بر ١٢٤ میلیارد ریال انجام خواهد شد.

مهدی نوفرستی معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان

از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ٩ هزار و ٧٤٤ فقره انواع گواهینامههای دریانوردی در مراکز صدور اسناد دریانوردان هرمزگان صادر و به متقاضیان تحویل شد.

در استان هرمزگان ۱۱ مرکز آموزش فنون دریایی برای آموزش متقاضیان اشتغال در بخش‌های مختلف حرفه دریانوردی وجود دارد.

ناوبری شناور، آشنایی با ساختار و تعادل بدنه شناور، ارتباطات مخابراتی، دوره های جانبی آتش نشانی، کمک های اولیه و فنون بقا در دریا از آموزش‌هایی هستند که در مراکز آموزش فنون دریایی هرمزگان ارائه می‌شود.

سوانح دریایی در هرمزگان در پنج سال اخیر کاهش یافت که کنترل خروجی لنج های صیادی و باری از بنادر کوچک در شرایط نامساعد جوی تا میزان ۶۰ درصد در کاهش سوانح اثرگذار است.

نظر شما