شناسهٔ خبر: 151471 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مدیریت پروژه‌ها خبر داد؛

کاهش زمان رسیدگی به صورت‌وضعیت‌های پیمانکاران به یک سوم

ببینید | رصد میدانی پروژه‌های راهسازی البرز/برآنیم محور طالقان هشتگرد در چهار فصل سال باز باشد مدیرکل دفتر مدیریت پروژه‌ها گفت: با هدف تسریع در رسیدگی به صورت وضعیت‌های پیمانکاران، با بهره مندی از سامانه صورت وضعیت های الکترونیکی در سطح شرکت ساخت و توسعه، زمان رسیدگی به این امور به یک سوم زمان در گذشته تقلیل یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، مهدی مهری گفت: در راستای استقرار دولت الکترونیک و کاهش زمان رسیدگی به صورت وضعیت های پیمانکاران، سامانه ثبت الکترونیکی برای تحقق این امر در شرکت ساخت عملیاتی و به بهره برداری رسیده است.

وی کاهش چرخه اداری امور و صرفه جویی در مصرف کاغذ را از دیگر مزایای این روش دانست و ادامه داد: بر اساس این فرآیند، ثبت صورت وضعیت از سوی پیمانکاران و رسیدگی از سوی ناظر پروژه تا مرحله پرداخت به صورت الکترونیکی انجام می شود.

مدیرکل دفتر مدیریت پروژه ها میانگین مدت زمان رسیدگی به صورت وضیت های کارکرد پروژه های راه و بزرگراه را در سه ماه اول سال جاری ۲۳ روز و در سه ماه دوم ۲۰ روز اعلام کرد.

مهری ادامه داد: میانگین مدت زمان رسیدگی به صورت وضیت های کارکرد پروژه های ریلی را در سه ماه اول سال جاری ۱۹ روز و در سه ماه دوم ۱۵ روز اعلام کرد.

وی تاکید کرد: دسترسی یکپارچه به اطلاعات، آرشیو کردن پروژه ها، حذف بروکراسی اداری و شفاف سازی اقدامات از دیگر نکات مثبت سامانه های الکترونیکی از جمله سامانه صورت وضعیت های الکترونیکی است.

مهری با اشاره به دیگر سامانه های شرکت ساخت وتوسعه ادامه داد: سامانه مدیریت و کنترل پروژه (سامع)، سامانه شهاب، سامانه های ذیحسابی، تملک اراضی، شفاف سازی اقدامات و... اقدامی کارآمد برای تسریع در درخواست های ذینفعان و مراجعان است و امیدواریم در همین راستا شرایط برای انجام امور در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم شود.