شناسهٔ خبر: 151480 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان:

۱۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن در محلات ناکارآمد و بافت‌های فرسوده ساخته می‌شود

شورای مسکن استان کردستان مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: احداث و نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده از برنامه‌های دارای اولویت در قالب طرح نهضت ملی مسکن است و برای نیل به این هدف بسته‌های تشویقی برای سازندگان در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (کردستان)، جهانگیر الیاسی در جلسه شورای مسکن استان که صبح چهارشنبه دراستانداری کردستان تشکیل شد، اظهار کرد: در سطح کشور در ۵۷ شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، طرح بافت فرسوده بومی‌سازی شده است، بر این اساس از شهرداران استان انتظار داریم در این زمینه با جدیت ورود کنند. 

وی با اشاره به اهمیت نوسازی در بافت‌های فرسوده ومحلات ناکارآمد افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد جمعیت سنندج ساکن بافت‌های فرسوده و ناکارآمد هستند و اگر اتفاقی همانند زلزله در استان رخ دهد با بحرانی جدی در این شهرستان و روستاهای اطراف آن روبرو خواهیم شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان تاکید کرد: برای ترغیب مالکین واحدهای واقع در بافت‌های فرسوده به منظور بهسازی ونوسازی واحدها بسته‌های مناسب تشویقی در نظر گرفته شده، که انتظار می‌رود سیاست‌ها در استان بیشتر به سمت بافت فرسوده و خودمالکی پیش برود.