شناسهٔ خبر: 151484 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی:

تامین منابع مالی اجرای بسته جامع زیرساخت‌های حمل و نقلی خراسان‌رضوی بررسی شد

غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از بررسی تامین مالی اجرای بسته جامع زیرساخت‌های حمل و نقلی خراسان‌رضوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امیرمحمود غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع در ادامه پیگیری مصوبات سفر به استان خراسان رضوی، بسته جامع زیرساخت‌های حمل و نقلی تحت‌عنوان بسته دهه کرامت ویژه استان خراسان را مورد بررسی قرار داد و گفت: با اتخاذ تدابیر لازم تلاش می‌شود تا نحوه تامین اعتبار پروژه‌های بسته جامع زیرساخت‌های حمل و نقلی خراسان رضوی بررسی کارشناسی و تصمیمات لازم در این خصوص اخذ شود.

وی در این جلسه، جزییات ۱۵ طرح پیشنهاد شده را از لحاظ پیشرفت فیزیکی و راهکارهای مختلف تامین اعتبارات لازم از جمله مولدسازی زمین‌ها، ماده ۵۶  قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۱)، تخصیص قیر، مشارکت ذینفعان و سایر ظرفیت‌های موجود استان و اعتبارات ویژه قابل تأمین از محل بودجه عمومی مورد بررسی قرار داد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به اهمیت تسهیل زیارت زوار امام رضا (ع) و نقش برجسته استان در ترانزیت جاده‌ای و ریلی و همسایگی با دو کشور افغانستان و ترکمنستان که دروازه ورودی و خروجی آسیای میانه و روسیه محسوب می‌شوند، لازم است همه ظرفیت‌های موجود برای تحقق این مهم فعال شده و مورد استفاده قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، ضمن اشاره به توافقات انجام شده با استاندار خراسان‌رضوی در جریان سفر مورخ ۱۸ آبان ۱۴۰۲به استان خراسان‌رضوی، اظهار امیدواری کرد تا بسته فوق‌الذکر بعد از ویرایش نهایی ظرف حداکثر یک هفته آتی و پس از تأیید وزیر راه و شهرسازی، جهت اخذ دستورات لازم به رییس‌جمهور ارایه شود.