شناسهٔ خبر: 151488 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در نشستی با حضور معاونان وزرای حمل ونقل ایران و روسیه انجام شد؛

بررسی راهکارهای افزایش ظرفیت ترانزیت کالا در کریدور شمال-جنوب

نشست آخرین وضعیت برای تکمیل و افزایش تبادلات تجاری در کریدور شمال-جنوب در نشست مشترک همکاری‌های حمل و نقل و ترانزیت ایران و روسیه بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه  و شهرسازی، در نشست دیمیتری ازبروف، دبیر کل و معاون وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه و شهریار افندی زاده، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، تازه‌ترین اقدمات تهران و مسکو برای توسعه همکاری‌های ترانزیتی، ریلی و جاده‌ای و دریایی مورد ارزیابی قرار گرفت. 

در این نشست ویدئو کنفرانسی که خسرو سرایی، مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی نیز حضور داشت، دو طرف راهکارهایی برای افزایش ظرفیت ترانزیت کالا از قلمروی ایران، ارائه کردند. 

گفتنی است، توسعه، تجهیز و تکمیل کریدور شمال-جنوب، بزرگ‌ترین پروژه ترانزیتی و حمل‌ونقل ایران و روسیه است. کریدور شمال - جنوب دارای سه بخش غربی، شرقی و خزری است که بخش‌های غربی و شرقی که از خاک کشورهای همسایه می‌گذرد، ریلی است و بخش دریایی نیز از سمت خزر می‌گذرد. 

بنا بر این گزارش سازمان بنادر و دریانوردی با شروع به کار دولت سیزدهم، برای افزایش توانمندی این مسیر و ایجاد زیرساخت‌های لجستیکی جهت تخلیه و بارگیری در بنادر و توانمندی تأسیسات و تجهیزات، اقدامات گسترده‌ای توسط دولت‌های ایران و روسیه در دست انجام است و هم‌اکنون مذاکرات درباره افزایش ظرفیت‌های لجستیکی در شمال ایران در حال بررسی است.