شناسهٔ خبر: 151498 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

تشریح برنامه‌های مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی در هفته بسیج

حاج آقا وین فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی، برنامه های این مرکز برای گرامیداشت هفته بسیج را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید وین فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح برنامه های این مرکز در هفته بسیج پرداخت و در ابتدای اظهارات خود بیان کرد: مرور منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی به جمله ای معطوف می شود که می فرمایند؛ کلیه نیروهای مومن و مخلص کشور بسیجی هستند و هر کسی که قلبش برای نظام و انقلاب می تپد بسیجی محسوب می شود. 

وی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای نظام و یادگار امام (ره) بسیج مردمی است، افزود: حضرت امام (ره) فرمودند؛ به رغم وجود ۲۰ میلیون جوان در کشور باید ارتش ۲۰ میلیونی تشکیل شود و آحاد مردم باید بسیجی شوند، با گذشت زمان و گسترش بسیج در اقشار و تخصص های مختلف از ۵ آذر ۱۳۵۸ تا ۵ آذر ۱۴۰۲ بسیج در همه عرصه ها ورود کرده و رضایتمندی عموم مردم را به همراه داشته است.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی به حماسه آفرینی بسیجیان در دوران ۸ سال جنگ تحمیلی، دوران سازندگی و طرح ملی ریشه کن کردن فلج اطفال اشاره کرد و گفت: شکل اقدامات بسیج در عصر حاضر متفاوت شده است. به طور مثال مرکز مقاومت بسیج وزارت راه شهرسازی علاوه بر وظایف اصلی و ذاتی خود در زمینه فعالیت های بسیجی، یک وظیفه  تخصصی با رویکرد خدمت رسانی در سطح گسترده دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین وین با اشاره به تشکیل نهضت ملی مسکن و نهضت حمل و نقل در دوره جدید مدیریت وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: خوشبختانه تفکر بسیجی در میان کارکنان ستاد و ادارات کل استانی موج می‌زند. به طوریکه آنها مازاد توان و ظرفیت کارمندی به عشق خدمت به مردم فعالیت می کنند.

وی در ادامه به تغییر و تحولات مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: با توجه به رویکرد ملی بسیج، سه قرارگاه شهید سید مرتضی آوینی برای انجام امور اجتماعی و فرهنگی، قرارگاه شهید مصطفی صدرزاده برای انجام فعالیت های دفاعی و امنیتی، همچنین قرارگاه شهید باکری برای انجام اقدامات تخصصی در این مرکز شکل گرفته است که نام‌گذاری این قرارگاه ها نیز حاصل کار فکری و ساعت ها کارشناسی است. 

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی افزود: علاوه بر فعالیت های سازمانی بسیج مانند برگزاری برنامه های فرهنگی در زمینه های امر به معروف و نهی از منکر، جهاد تبیین، عفاف و حجاب، فعالیت های تخصصی در قرارگاه های سه گانه در حال انجام است که می توان به پروژه سیستم گرمایشی مرکزی با همکاری شرکت عمران شهرهای جدید که هم اکنون در مرحله مطالعاتی قرار دارد، اشاره کرد. همچنین با همکاری شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در حال انجام برنامه‌های تبیینی هستیم و شهرسازی در جزیره بوموسی از اقدامات تخصصی دیگر قرار گاه شهید باکری محسوب می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین وین با بیان اینکه «امروز بسیج وزارت راه و شهرسازی در مجموعه های نخبگانی حضور پیدا کرده است» تصریح کرد: ظرفیت و سرمایه انسانی وزارتخانه که از مهندسان کارآمد کشور تشکیل شده است، بسیار حائز اهمیت است. 

وی یکی از وظایف مرکز مقاومت بسیج را حفظ و انسجام در رده‌های مقاومت عنوان کرد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: در هفته بسیج اولین صبحگاه بسیجیان وزارت راه و شهرسازی با حضور برادر بسیجی دکتر بذرپاش از نخبگان جامعه مهندسی کشور برگزار شد که این اقدام برای اولین بار در تاریخ این وزارتخانه انجام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین وین خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی اولین وزارتخانه ای است که برای همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و گرامیداشت «طوفان الاقصی» که هیمنه رژیم قاصب صهیونیستی را در هم شکست، برنامه کاشت نهال زیتون به عنوان نماد مقاومت را با حضور دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برگزار کرد.

وی در ادامه به برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی بسیج تحت عنوان «بسیج در مسیر خدمت» اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه دستاوردها و فعالیت های مرکز بسیج ستاد و رده تابعه به نمایش گذاشته شده و  خدمات متنوعی به همکاران عزیزمان از جمله تست قند و فشار خون، تزریق رایگان واکسن آنفلوآنزا، توزیع محصولات عفاف و حجاب، عکس پرسنلی، ارائه سیم کارت رایگان، محصولات فرهنگی و کتاب ارائه می شود که از استقبال خوبی میان کارکنان ستاد و دستگاه های تابعه نیز برخوردار بوده است.