شناسهٔ خبر: 151499 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در نشست ویدیو کنفرانس معاونان حمل و نقل ایران و روسیه؛

راهکارهای دستیابی به ترانزیت ۱۰ میلیون تن کالا بین ایران و روسیه بررسی شد/ اعلام آمادگی ایران برای حمل ریلی ۲ میلیون تن کالا از شرق دریای خزر

نشست نشست ویدیو کنفرانسی معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ایران با معاون وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه برگزار شد و همکاری دو کشور در زمینه ترانزیت و چگونگی دستیابی دو کشور به هدف ۱۰ میلیون تن ترانزیت کالا از مسیر جمهوری اسلامی ایران بررسی شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، در نشست ویدیو کنفرانسی شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با معاون وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه کلیه همکاری های حمل و نقلی دو کشور در حوزه زیرساخت و حمل و نقل و ترانزیت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 در این نشست دو طرف اهم موضوعات مورد گفتگو در همکاری دو کشور در زمینه ترانزیت و چگونگی دستیابی دو کشور به هدف ۱۰ میلیون تن ترانزیت کالا از مسیر جمهوری اسلامی ایران و همچنین بررسی نقشه راه پیشنهادی ایران و نظرات ارسالی فدراسیون روسیه در این خصوص که در دست جمع بندی و نهایی سازی است، بیان کردند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تبادل نظر در زمینه همکاری بندری دو کشور خصوصاً در دریای خزر، گفتگو برای افزایش کشتیرانی در دریای خزر مابین دو کشور و وجود ظرفیت مناسب بنادر ایران برای عملیات جابجایی کالاهای ارسالی از روسیه و در ادامه مسیر حمل از ایران با شیوه ترکیبی به مقصد مورد نظر را مطرح کرد.

افندی زاده گفت: در این نشست در مورد روند پیشرفت پروژه ساخت مسیر ریلی رشت – آستارا نیز گفتگو و گزارشی از پیشرفت پروژه توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و شرکت کاسپین سرویس ارائه شد.

وی افزود: در این نشست همچنین طرفین پیرامون مسائل حمل و نقل ریلی و توسعه حمل و نقل ترکیبی بین دو کشور در امر ترانزیت و نیز آمادگی ایران برای حمل ریلی بیش از دو میلیون تن کالا از قلمرو جمهوری اسلامی از مسیر شرق دریای خزر و همچنین حمل و نقل جاده‌ای و بررسی مشکلات رانندگان دو کشور بالاخص در زمینه صدور سریع ویزا بحث و تبادل نظر و راهکارهای مشخصی در این موارد پیش‌بینی و اتخاذ کردند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در پایان اضافه کرد: مقرر شد پروتکل چهاردهمین نشست همکاری‌های حمل و نقلی دو کشور ظرف هفته آینده جمع بندی و نهایی شده و در حاشیه کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به امضاء طرفین برسد.