شناسهٔ خبر: 151501 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نشست تخصصی هم اندیشی پیرامون امنیت سایبری و دوره تخصصی جرم شناسی دیجیتال در مشهد

ببینید | نشست تخصصی هم اندیشی پیرامون امنیت سایبری و‌ دوره تخصصی جرم شناسی دیجیتال نشست تخصصی هم اندیشی پیرامون امنیت سایبری و دوره تخصصی جرم شناسی دیجیتال به همت مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی و میزبانی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، نشست دو روزه از آگاه سازی توجیهی در حوزه امنیت سایبری در راستای ارتقا سطح دانش و توانمندی در زمینه امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات با حضور روسا و کارشناسان ادارات حراست و فناوری اطلاعات و ارتباطات سراسر کشور برگزار شد.

وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این دوره آموزشی با اشاره به تهدیدها و آسیب های فضای سایبری گفت: حملات مهندسی اجتماعی و حملات اخیر سایبری در سطح کشور ما را بر آن داشت که به اهمیت برگزاری دوره امنیت سایبری در راستای ارتقای سطح دانش منابع انسانی بیشتر توجه و با اختصاص بودجه به این مبحث، نیروها را به تجهیزات مورد نیاز از لحاظ علمی و سخت افزاری مسلح کنیم.

داعی اظهار کرد: با توجه حساسیت موضوع و تشدید حملات سایبری در سطح کشور و اعلام آماده باش ها و هشدارهای وضیعت سایبری از سوی مراجع بالادستی، تلاش می شود که این دوره ها با فاصله زمانی کمتر و مشارکت همه استان ها برگزار شود.

وی گفت: امید است در این نشست آسیب ها و مشکلات در حوزه سایبری شناسایی و راهکارها مورد نظر اتخاذ و انشالله خروجی اقدامات پدافندی و امنیت در فضای سایبر ارتقا یابد.

گفتنی است این دوره تخصصی دو روزه و به مدت ۱۶ ساعت و برای ۹۰ نفر از روسا و کارشناسان ادارات حراست و فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط اساتید مطرح کشور و با آخرین سرفصل ها در حال برگزاری است.