شناسهٔ خبر: 151589 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

رویداد راه هوشمند ۱۵ آذرماه برگزار می‌شود

smart road رویداد راه هوشمند Smart Road 2023 با هدف شناسایی و بکاری گیری محصولات و ایده های فناورانه و نوآورانه قابل اجرا ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲ در مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در تهران از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷ برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رئیس مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعلام برگزاری رویداد راه هوشمند گفت: در این رویداد که به سبکی متفاوت طراحی شده است فناوران با تجربیات گروه‌های موفق آشنا می‌شوند و فرصت ارائه توانمندی های تیم خود را در قالب برنامه سخنرانی کوتاه (میکروتاک) در حضور متولیان حوزه هوشمند سازی و مدیران و سرمایه گذاران خواهند داشت.

ذاکری با تاکید بر این که ۶۰ تیم فناور کارگاه‌های توانمند سازی رویداد راه هوشمند را در دو گروه منتخبین و فرصت مجدد طی دو هفته گذراندند، گفت: در رویداد دمودی این فناوران فرصت دارند تا در زمان محدود، محصول یا خدمت خود را به زبان ساده و جذاب توضیح دهند و نقاط قوت و تفاوت آن را با رقبا بیان کنند.

وی افزود: هیئت داوران بر اساس معیارهای مشخصی طرح ها را ارزیابی می کنند، با این حال منتخبان نهایی با توجه به امتیازدهی در دو مرحله یعنی رویداد دمودی و همچنین رویداد نهایی که در نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک برگزار می‌شود، مشخص خواهند شد.

به گفته ذاکری در رویداد دمودی علاوه بر داوری طرح‌های فناوران، برنامه‌هایی مانند سخنرانی مدیران ارشد و اعضای شورای سیاست گذاری رویداد، برگزاری سخنرانی های RMTOTalk ، برگزاری میکروتاک برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در نشست ویژه RMTO Talk جمعی از کارآفرینان برتر تجربیات خود را در زمینه کارآفرینی و ایجاد و توسعه محصولات و خدمات هوشمند در حوزه راهداری و حمل و نقل به اشتراک می‌گذارند.

ذاکری این نشست را فرصت مناسبی برای فناوران، استارتاپ ها، شرکت‌های نوپا، دانشجویان و سایر علاقه مندان عنوان کرد تا از تجربیات و دانش این کارآفرینان استفاده شود، همچنین در ادامه رویداد، مدیران و نمایندگان صندوق های سرمایه گذاری و شتابدهنده ها، به معرفی مجموعه خود و انتقال تجاربی در زمینه سرمایه گذاری در حوزه های مرتبط با رویداد خواهند پرداخت.

گفتنی است رویداد فناورانه راه هوشمند به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فناورانه در حوزه راهداری و حمل و نقل هوشمند با هدف ارتقای سطح فناوری و نوآوری در این حوزه توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از شهریور سال ۱۴۰۲ بمنظور جذب طرح در ده محور مرتبط شروع به کار کرد.

بر اساس این گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای،  رویداد (دمو دی) راه هوشمند  با مشارکت معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ستاد حمل و نقل پیشرفته، معاونت برنامه ریزی و مرکز مدیریت راه‌های کشور و با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر و ایده بازار پارک علم و فناوری دانشگاه پلی تکنیک در مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار می‌شود. روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ به صورت حضوری در مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در تهران از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷ برگزار خواهد شد و علاقمندان به حوزه رویداد از جمله فناوران، اساتید، شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها، سرمایه گذاران و دانشجویان می‌توانند از طریق وبسایت رویداد به نشانی https://irsmartroad.ir/demoday/ جهت حضور در دمودی رویداد راه هوشمند ثبت نام کنند.