شناسهٔ خبر: 151606 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی:

راهبرد مردمی سازی بازگشت به اصل انقلاب است

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مشاور و دستیار وزیر راه و شهرسازی در امر مردمی سازی با اشاره به اینکه بحث مردمی سازی یک ضرورت است و یک شگرد سیاسی یا تشریفاتی نیست گفت: راهبرد مردمی سازی در واقع بازگشت به اصل انقلاب است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، علی سلطانی وش دستیار وزیر راه و شهرسازی و مسئول مردمی سازی، در سفر به مشهد در جلسه ای با حضور نمایندگان اقشار مختلف جهادی، مردمی، اصحاب رسانه و خبرنگاران؛ با اشاره به این که الگوی مردمی سازی که امام راحل طراحی کردند در دنیا نظیر ندارد گفت: امام راحل قبل از انقلاب یک الگویی را شروع کرد که شاید بتوان گفت برترین الگوی مدیریتی است.

وی افزود: الگوی مردمی کردن دولت از سوی امام و رهبری روشن شده است، هدف از مردمی کردن امور تجمع قدرت در دست عده‌ای خاص نیست بلکه با استفاده از همه ظرفیت‌ها به خصوص مساجد و نیروهای جهادی می‌توان امور را مدیریت کرد.

سلطانی وش ادامه داد: این ساختار برای این توسط آیت الله رئیسی ایجاد شده که اول ما گفتمان سازی بین مسئولان را داشته باشیم. مردمی سازی یعنی ساده کردن کارها، نه اینکه کار را پیچیده و تخصصی کرده و از عموم بگیریم.

وحید داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی نیز، ضمن تاکید بر لزوم شناسایی حلقه های میانی گفت: مدیران ما باید کمک کنند که این گفتمان جا بیافتد و حلقه های میانی شناخته شود.

داعی افزود: الان یکسری از حلقه‌های میانی را در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شناسایی کرده ایم، در خیلی از حوزه ها با بکارگیری این ظرفیت اقدامات بزرگی انجام خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار داشت: در اجرای برنامه ها مشکل فقط نبود منابع نیست، استفاده صحیح از ظرفیت مردمی می تواند موثر باشد.

وی دو حوزه بازآفرینی شهری و جوانی جمعیت را دو بستر مناسب جهت دیده شدن خدمات دولت برای مردم با استفاده از حلقه های میانی و گروه های جهادی عنوان کرد.

 در ادامه این جلسه حاضران به بیان دیدگاه ها، نظرات و مشکلات خود پرداخته و در پایان مقرر شد با محوریت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی هر چه سریعتر نسبت به تشکیل گروها و کمیته ها در رسته های مختلف نظیر نخبگان، انجمن ها، بسیجیان، عمران سازندگی و .... با بکارگیری رسانه های رسمی و غیر رسمی با محوریت بخشی و متمرکز سازی اقدامات گروه های جهادی اقدام گردد.