شناسهٔ خبر: 151613 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

آلودگی هوا طی ۵ روز آینده در کلانشهرها

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم آلودگی هوا در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، اراک و تبریز از بارش پراکنده در ارتفاعات پایتخت خبر داد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: در پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود که سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیتی همچون کرج، تهران، اصفهان، اراک و تبریز خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در سواحل دریای خزر، رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌کنیم و از بعدازظهر امروز روی ارتفاعات هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

نقشینه افزود: فردا و پس فردا بعدازظهرها روی ارتفاعات شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان انتظار رگبار پراکنده و وزش باد داریم.

وی توضیح داد: برای تهران امروز در برخی از ساعات غبار محلی، گاهی وزش باد ملایم پیش بینی شده است. همچنین روی ارتفاعات تهران احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

به گفته وی، فردا و پس فردا تهران در برخی از ساعت‌ها، غبارآلود است. بیشینه دمای تهران امروز ۱۶ و فردا و پس فردا به ۱۷ درجه بالای صفر می رسد. کمینه دمای پایتخت نیز امروز در مهرآباد ۷ درجه بالای صفر ثبت شد.