شناسهٔ خبر: 151641 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی هشدار داد؛

هموطنان در شهرهای صنعتی از فعالیت فیزیکی درفضای باز پرهیز کنند

آلودگی هوای تهران گردو خاک گرد و غبار کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام هشدار نارنجی آلودگی هوا در شهرهای در شهرهای صنعتی و پر جمعیت به ویژه تهران، کرج، اراک، اصفهان و مشهد، هشدار داد: هموطنان از فعالیت های فیزیکی در فضای باز پرهیز کنند.  

کبری رفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره وضعت آب و هوایی روز یازدهم آذر اعلام کرد: طی پنج روز آینده در کشور جوی آرام و پایدار برقرار است، لذا غلظت آلایندگی هوا در شهرهای صنعتی و پر جمعیت به ویژه تهران، کرج، اراک، اصفهان و مشهد افزایش می‌یابد.

وی افزود: امروز وضعیت هشدار نارنجی برای این شهرها اعلام شده است و فردا شهرهای قم و تبریز هم به آنها اضافه می‌شوند.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: هموطنان توجه داشته باشند از فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز پرهیز کنند.  

رفیعی در ادامه بیان کرد: امروز در ارتفاعات شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزیش باد شدید پیش بینی می‌شود.  

به گفته وی، روز سه شنبه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر در غرب سواحل به ویژه استان گیلان، اردبیل و حتی آذربایجان غربی بارش آغاز می‌شود که این بارش‌ها در مناطق سردسیر به برف تبدیل می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی، بیشینه دمای امروز تهران را ۱۷ درجه سانتیگراد و کمینه دما را ۷ درجه بالای صفر پیش‌بینی کرد و گفت: کمینه دمای تهران فردا به ۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

رفیعی یادآور شد: شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر، همدان و سنندج و زنجان با ۳ درجه زیر صفر، ارومیه ۲ درجه زیر صفر و بجنورد با یک درجه زیرصفر سردترین شهرهای کشور هستند.