شناسهٔ خبر: 151690 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرعت گرفتن ۵۰ درصد طرح‌های راهسازی استان اردبیل با مصوبات سفر استانی رئیس جمهور

با حمایت های دولت اقدامات چشمگیر در حوزه راه سازی در سالهای اخیر اتفاق افتاده است معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل از سرعت گرفتن ۵۰ درصد پروژه‌های راهسازی استان اردبیل به دنبال سفرهای استانی رئیس جمهور و مصوبات این سفرها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اردبیل، علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اهمیت موضوع توسعه بزرگراهی در استان گفت: طرح احداث بزرگراه اردبیل – سرچم در هفت قطعه در دست اجرا است و منابع مورد نیاز برای بهسازی و تکمیل کل مسیر بزرگراه اردبیل – سرچم ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است، برای تامین این میزان اعتبار پیگیری‌های لازم صورت گرفته که در صورت تخصیص، اجرا و تکمیل بقیه قطعات اردبیل - سرچم اجرا خواهد شد.

وی افزود: در مسیر پارس‌آباد –سربند و سربند - مشگین‌شهر مطالبات پیمانکاران به تعویق افتاده و قول‌های مکرری هم برای پرداخت این مطالبات داده شده ولی عملی نشده است، با این همه این پیمانکاران کار را متوقف نکردند و این مشکل را در مسیرهای گرمی - بیله‌سوار و اردبیل - مشگین‌شهر هم داریم.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل تاکید کرد: هیچ طرحی به لحاظ نبود اعتبار در استان تعطیل نشده و در زمستان هم طرح‌های راه‌سازی غیر از عملیات بتن‌ریزی تعطیل نمی‌شود.

یوسف زاده اظهار کرد: در برخی از مناطق هم به لحاظ برودت هوا از سرعت اجرای طرح کاسته می‌شود.

وی برآورد هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه در مناطق هموار را ۲۰۰ میلیارد ریال و در مناطق صعب‌العبور را ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه راه‌سازی استان اردبیل انجام گرفته ولی آن‌طور که باید، کار به خوبی پیش نمی‌رود و دلیل اصلی آن محدودیت اعتبارات است که پیگیر هستیم این محدودیت برطرف شود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: اعتبارات حوزه راه بر اساس پیوست یک قانون بودجه برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی ابلاغ می‌شود که در سال ۱۴۰۰ استان اردبیل از لحاظ اعتبارات حوزه راه در رتبه بیست و سه کشوری قرار داشت که با بسته شدن پرونده سال مالی در همان سال این استان در رتبه دوم کشوری قرار گرفت.

یوسف زاده به طرح‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت: حسن طرح‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور این بود که تخصیص اعتبارات حوزه راه‌سازی در اولویت باشد و علاوه بر آن هم کمک بیشتری در تامین اعتبار بیمارستان نجف‌زاده و مجتمع‌های فرهنگی و هنری شده است، به طوری‌که سه مورد از این مجتمع‌ها آماده بهره‌برداری است.

وی تصریح کرد: در مجموع مصوبات سفر، ۵۰ درصد طرح‌های ما را تسریع کرد و با توجه به اینکه زیرساخت حمل و نقل منجر به توسعه استان می‌شود اعتقاد ما بر این است همچنان توسعه این شبکه جزو اولویت‌های اصلی مصوبات سفر آتی رئیس‌جمهور باشد.