شناسهٔ خبر: 151700 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۷ هزار و ۵۰۰ واحد یک طبقه حیاط دار در شهرک پرنیان قم احداث می‌شود

زنجیرانی مدیرکل راه و شهرسازی استان قم مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به احداث واحدهای نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت درسایت پرنیان، گفت: در فاز نخست این شهرک هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکن یک طبقه حیاط دار احداث خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، حسین زنجیرانی فراهانی مدیرکل راه و شهرسازی قم، با اشاره به روند ساخت واحدهای شهرک پرنیان، گفت: واحدهای مسکونی این سایت فقط به ‌صورت یک طبقه حیاط دار ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: شهرک پرنیان در ۲۱ کیلومتری قم به مساحت ۹۵۰ هکتار واقع شده که هم اینک عملیات ساخت فاز نخست آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در سایت پرنیان ۲ شهرک مجزا احداث خواهد شد، اظهار کرد: در فاز اول شهرک نخست این سایت به مساحت ۵۵۵ هکتار، احداث هفت هزار و ۵۰۰ واحد در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: شهرک دوم سایت پرنیان نیز پس از امکان‌سنجی و تکمیل فاز شهرک اول، در زمینی به مساحت افزون بر ۴۰۰ هکتار طراحی خواهد شد.

وی ادامه داد: واحدهای ویلایی شهرک پرنیان درقالب خانه‌های ۲۰۰ متری برای طرح جوانی جمعیت و ۳۰۰ متری نهضت ملی مسکن ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: روند آماده‌سازی و انتقال زیرساخت‌های این شهرک از آبان‌ماه سال جاری آغاز و روند معرفی و واگذاری زمین به متقاضیان آغاز شده‌ است.

فراهانی در پایان اظهار کرد: علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری، ۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری در پردیسان که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه حیاط دار ساخته می‌شود.