شناسهٔ خبر: 151767 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

آماده تفاهم و بومی سازی مشوق‌های شهرسازانه با شهرداری‌های استان هستیم

جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از آمادگی این اداره کل برای موارد و موضوعات بسته تشویقی ۱۹ بندی شهرسازانه و بومی سازی این بسته با شهرداری استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، حسین جنتی مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: طی جلسات متعدد و مستمر همکارانم در معاونت مسکن و بازآفرینی با شهرداریهای استان موضوعات پایش و تعامل و برنامه ریزی در خصوص بومی سازی مشوق های بازآفرینی برگزار شده که البته این جلسات همچنان ادامه دارد.

وی گفت: آماده هر گونه تفاهم با شهرداریهای استان بالاخص شهرداریهای دارای بافت‌های مصوب فرسوده هستیم، این تفاهم‌ها در چارچوب قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و همچنین ماده ۵۹ قانون برنامه ششم توسعه کشور با هدف تسریع در تحقق اهداف بازآفرینی شهری و شتاب بخشی به اجرای سیاستهای نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد، اجرای کامل بسته تشویقی کالبدی ۱۹ بندی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و در راستای جلب مشارکت و تعامل حداکثری شهرداری‌ها انجام شده و ادامه دار است.

جنتی شهرداری‌ها را شرکای راهبردی ادارات کل راه و شهرسازی برشمرد و تصریح کرد: عملیاتی کردن برنامه‌های بازآفرینی شهری پایدار نیاز به تعامل گسترده‌تر و تسریع در فرآیند نوسازی دارد.