شناسهٔ خبر: 151770 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد مطرح کرد؛

ایجاد شبکه راهداری مردمی به منظور کاهش زمان پاکسازی محورهای روستایی در زمان بارش

راهداری زمستانه یزد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در جمع مسئولین شهرستان تفت بر ضرورت ایجاد یک شبکه مردمی در روستاها جهت همکاری اهالی روستا در پاکسازی راه‌های مواصلاتی و به حداقل رساندن زمان بازگشایی مسیر، تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، محمد رستگاری در جمع مسئولین، بخشداران و دهیاران شهرستان تفت و در جلسه هماهنگی مردمی سازی راهداری زمستانه، اظهار کرد: در فصل زمستان شهرستان‌های ییلاقی مانند تفت و مهریز مستعد بارش‌های شدیدتری هستند که علاوه بر راه‌های شریانی، محورهای روستایی را نیز درگیر می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: در همین راستا و با توجه به منابع محدود تجهیزاتی راهداری، اولویت پاکسازی با راه‌های شریانی است. لذا ممکن است بازگشایی و پاکسازی راه‌های روستایی با یک یا دو روز تأخیر انجام شود؛ بنابراین مردمی سازی راهداری زمستانه با استفاده از ظرفیت روستاها می‌تواند، این زمان را به حداقل برساند.

رستگاری با بیان اینکه مردم روستا خود علاقه‌مند اقدامات جهادی و کمک به یکدیگر هستند، خاطرنشان کرد: در این طرح قرار نیست از نظر مالی و کاری فشاری بر مجموعه دهیاری و بخشداران وارد شود و آنان می‌توانند تنها هماهنگی‌های لازم را انجام داده و نیازهای خود از جمله شن، نمک، برف‌روب و ... را اعلام نمایند تا راهداری در حد توان در اختیارشان قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری این نشست بهره‌گیری از ظرفیت روستاها به منظور پاکسازی محورهای روستایی در زمان بارش‌های شدید است، اذعان کرد: اگر این شبکه مردمی تشکیل و به حوزه راهداری کمک کند، می‌توانیم با کمک همین مردم بهترین خدمت‌رسانی را جهت تردد آسان و ایمن ارائه کنیم.

گفتنی است در این نشست سید حسین محمدی معاون راهداری و علیرضا مشرف مدیر روابط عمومی و مشاور مدیرکل نیز حضور داشتند.