شناسهٔ خبر: 151777 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

تداوم آلودگی هوا در شهرهای پر تردد تا روز پنجشنبه

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی از پایداری و تداوم آلودگی هوا در شهرهای پرتردد تا روز پنجشنبه خبر داد و گفت: از روز پنجشنبه با وزش باد از آلودگی هوا کاسته می‌شود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی و آب و هوای کشور را برای امروز یکشنبه 12 آذرماه و روزهای آتی پیش‌بینی کرد و گفت: تا روز سه‌شنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایدار خواهد بود که موجب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر تردد می‌شود و در این رابطه هشدار سطح نارنجی هم صادر شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: امروز شهرهای تهران، اراک، مشهد، کرج، اصفهان، قم و تبریز این شرایط را دارند و فردا تهران، کرج، اراک، اصفهان، اهواز، مشهد و تبریز با آلودگی هوا مواجه خواهند بود.

به گفته رفیعی، تا روز پنجشنبه که وزش باد در سطح کشور رخ می‌دهد، آلودگی هوا باقی است اما از روز پنجشنبه کاهش میزان آلودگی را در کشور شاهد خواهیم بود.

وزش باد و کاهش نسبی دما از روز پنجشنبه

وی افزود: از اواخر وقت روز سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر بارش‌ها به شکل پراکنده رخ می‌دهد که همراه با کاهش نسبی دما است.

کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این بارش‌ها علاوه بر استان‌های ساحلی دریای خزر، مناطقی از شمال غرب کشور را در بر می‌گیرد و بارش‌ها به شکل پراکنده و گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد است.

رفیعی آسمان امروز تهران را صاف همراه با غبار محلی اعلام کرد و افزود: بیشینه دما ۱۸ درجه می‌شود و کمینه دما هم به ۷ درجه رسید.

وی سردترین مرکز استان امروز را شهرکرد با دمای منفی ۷ درجه دانست و گفت: کمینه دما در همدان ۴، سنندج ۳ و ارومیه هم ۲ درجه زیر صفر شد.