شناسهٔ خبر: 151782 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف کاهش خطرات احتمالی در بحران‌ها؛

بیش از ۴۰ دهیار در استان یزد با مبانی و اصول پدافند غیرعامل آشنا شدند

آموزش پدافند غیر عامل در راستای مصوبات کارگروه حمل‌ونقل و جابه‌جایی شورای پدافند غیرعامل استان، دوره آموزشی ویژه دهیاران روستاهای حاشیه راه‌ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، جواد ذاکر در رابطه با برگزاری دوره‌های آموزشی پدافند غیرعامل در سطح استان اظهار کرد: در راستای مصوبات کارگروه حمل‌ونقل و جابه‌جایی شورای پدافند غیرعامل استان دوره آموزشی مختص دهیاران روستاهای حاشیه راه‌های مواصلاتی برگزار شد. 

مسئول پدافند غیرعامل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، افزود: در این دوره که با حضور بیش از ۴۰ نفر از دهیاران از سراسر استان برگزار شد، مبانی و اصول پدافند غیرعامل به فراگیران آموزش و سلسله‌مراتب تشکیلاتی از بالاترین سطح تا سطوح شهرستانی پدافند غیرعامل برای آنان تشریح شد. 

ذاکر اذعان کرد: تبیین شرح وظایف کارگروه حمل‌ونقل و جابجایی برای دهیاران و همچنین آشنایی با حمل‌ونقل مواد خطرناک نیز از دیگر سرفصل‌های عنوان‌شده در این دوره آموزشی بود. 

وی خاطرنشان کرد: سناریونویسی و دلایل اهمیت دانستن روش‌های سناریونویسی و برگزاری رزمایش‌های آمادگی نیز در قالب این دوره آموزشی برای دهیاران ارائه شد. 

مسئول پدافند غیرعامل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در پایان ضمن تشکر از مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری به جهت همکاری و هماهنگی جهت برگزاری این دوره از آمادگی کارشناسان این اداره کل برای برگزاری دوره‌های مشابه برای آموزش دهیاران و کاربران جاده‌ای خبر داد.