شناسهٔ خبر: 151784 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۲۰ میلیون تردد در محورهای شریانی جنوب استان سیستان و بلوچستان

تردد بیش از ۳۴۰ میلیونی انواع وسیله نقلیه در فارس رئیس مرکز مدیریت راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از ثبت بیش از ۲۰ میلیون تردد توسط سامانه‌های ترددشمار آنلاین منصوب در راه‌های جنوب استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از ایرانشهر، علیرضا یار محمدی با اشاره به تحلیل آمار تردد در هشت ماه سال جاری اظهار کرد: در این بازه زمانی ۲۰ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۶۰۳ تردد در جاده‌های جنوب استان توسط سامانه‌های ترددشمار برخط ثبت شده است.

یارمحمدی ادامه داد: از این تعداد تردد ، ۸۶ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک و ۱۴ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین است.

وی عنوان کرد: پر تردد ترین محور های حوزه جنوب استان به ترتیب محورهای ایرانشهر به بمپور، راسک به چابهارو بالعکس و خاش به ایرانشهر است.

این مقام مسئول یادآور شد: براساس اطلاعات ثبت شده از وسایل نقلیه جنوب سیستان و بلوچستان در سامانه های پلاک‌خوان سایر استان‌ها، بیشترین سهم مقاصد سفر خودروهای جنوب استان در این بازه زمانی به ترتیب استان های کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش ۳۶ درصدی میزان پاسخگویی کارشناسان مرکز به تماس های سامانه ۱۴۱ یادآور شد: پایگاه گویای اطلاع‌رسانی ۱۴۱ به طور ۲۴ ساعته با حضور کارشناسان مرکز، آماده پاسخگویی به مسافران و رانندگان است.