شناسهٔ خبر: 151790 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد؛

لکه گیری و روکش آسفالت بیش از ۵٢٠ کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌ غربی از ابتدای سال جاری

85c4b7ef-002e-4cbd-85cf-c5cf50090b65.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان غربی از لکه گیری و روکش آسفالت بیش از ۵٢٠ کیلومتر از راه‌های آذربایجان‌ غربی از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به تعداد کل پروژه‌های نگهداری راه‌ها از ابتدای سال ۱۴۰۲ گفت: از ابتدای سال جاری ۱۰۶ فقره پروژه به طول ۵۷۰ کیلومتر و با اعتباری بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان برای نگهداری راه‌ها پیمان سپاری شده است. 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نگهداری راه‌ها افزود: در بیش از ۵۲۰ کیلومتر از راه‌های استان لکه گیری و روکش آسفالت با اعتباری بالغ بر ۵۶۰ میلیارد تومان اجرا شده است. 

این مقام مسئول افزود: پروژه لکه گیری و روکش آسفالت در ۲۴۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، ۱۲۹ کیلومتر راه فرعی و بیش از ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی اجرا شده است. 

دست نشان با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا نگهداری راه‌ها خاطرنشان کرد: بیش از ۳۳۰ کیلومتر به تفکیک بیش از ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه، بیش از ۹۰ کیلومتر راه فرعی و بیش از ۱۳۰ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان هم اکنون در دست اجرا است. 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۸۹ فقره قرارداد برآورد شده است، اذعان کرد: جهت اجرای پروژه‌های لکه گیری و روکش آسفالت با طول ۳۸۰ کیلومتر و اعتباری بیش از ۵۷۰ میلیارد تومان جهت پیمان سپاری و تعیین پیمانکاری در فرایند برگزاری مناقصه بوده است. 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در پایان سخنان خود بیان کرد: ۶۸ فقره قرارداد نیز با طول بیش از ۳۰۰ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد تومان تعیین پیمانکار شده و ۲۱ فقره پروژه نیز در دست مناقصه است.