شناسهٔ خبر: 151804 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیشرفت ۸۴ درصدی پل جدید طارم منجیل در شهرستان طارم

مهندس شفیعی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طارم به پروژه ساخت «پل جدید طارم منجیل درشهرستان طارم» اشاره کرد و گفت: برای اتمام این پروژه نیز ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سید غفور شفیعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، به پروژه  ساخت «پل جدید طارم منجیل در شهرستان طارم» اشاره کرد و گفت: این پل قدیمی در سال ۱۳۳۷ ساخته شده است.  

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی شروع ساخت پل جدید سال ۹۹ بوده است، اظهار کرد: تاکنون برای این پروژه بیش  از ۱۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و بیش از ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طارم، با بیان اینکه با تخصیص اعتبار به این پروژه تا پایان سال به اتمام می‌رسد، تاکید کرد: برای اتمام این پروژه نیز۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.   

شفیعی، به مشخصات فنی این پروژه اشاره کرد و افزود: این پروژه به عرض ۶.۸۰ متر و به طول ۹۰ متر بوده و مجموع وزن این پل ۱۸۰ تن است.  

وی با اشاره به اینکه «پل جدید طارم منجیل» در حوزه استحفاظی استان گیلان محدوده سدسفیدرود است، ابراز کرد: با بازگشایی مسیر احداث راه اصلی «کلور – درام» و «بناب - منجیل» نیز مسافران استانهای شمال غرب زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان نیز به این پل منتهی می‌شود. 

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طارم، گفت: کامیون‌های سنگین و سبک نسبت به حمل و نقل بار  کالا، مسافر و محصولات کشاورزی به استانهای تهران، البرز، گیلان، مازندران، از این پل تردد می‌کنند.