شناسهٔ خبر: 151818 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رفع عیب واگن‌های بدون ترمز در قم

راه‌آهن قم مدیرکل راه‌آهن قم گفت: باتوجه به ایمنی پایین واگن‌های فاقد ترمز در قطارهای باری، رفع عیوب آنها در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی، غلامحسین دباغ مدیرکل راه‌آهن قم از صدور دستور رفع عیب واگن‌های بدون ترمز و شیر بسته توسط مدیرعامل و معاونت ناوگان راه‌آهن خبر داد و گفت: مقرر شد شروع این فرآیند اصلاحی مهم و حیاتی به صورت آزمایشی در ایستگاه گارمانوری قم انجام شود و سپس به دیگر مناطق راه‌آهن گسترش پیدا کند.

مدیرکل راه‌آهن قم عنوان کرد: راه‌آهن قم با توجه به نتایج مثبت ناشی از اجرای این طرح و مهیا کردن زیرساخت‌های نسبی مورد نیاز از تاریخ ششم آبان‌ماه سال جاری، شروع به اجرای این پروژه کرد و امروز به لطف خدا درصد بسیار بالایی از واگن‌ها، رفع عیب شده و به سایر مناطق راه‌آهن اعزام شده‌اند.

دباغ گفت: تعداد واگن‌های ورودی به ایستگاه گارمانوری از مبادی اصفهان، اراک و تهران بیش از ۸ هزار واگن بوده‌است.

مدیرکل راه‌آهن قم اظهار کرد: ۷۰ درصد از مجموع واگن‌های بدون ترمز در خطوط اصلی ایستگاه و بدون انفصال از قطار رفع عیب شده‌اند و ۳۰ درصد از این واگن‌ها به خط تعمیر واگذار شدند و اصلاحات و تعمیرات مورد نیاز ترمز بر روی آن‌ها انجام شده است.

دباغ در ادامه گفت: ۲۱۱ رام قطار با تعداد ۵ هزار و ۷۳۹ عدد واگن، با ترمز کامل و بدون واگن فاقد ترمز، از ایستگاه گارمانوری، به سایر مناطق راه‌آهن، اعزام شدند.

دباغ در رابطه با قطعات مصرفی در اجرای این پروژه گفت: مصرف انواع کفش ترمز با افزایش ۶۰۰ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل از اجرای این پروژه از ۱۲۱۹ قالب کفش ترمز به ۷۳۳۳ قالب کفش ترمز رسیده‌است.

به گزارش شرکت راه‌آهن، مدیرکل راه‌آهن قم ادامه داد: پیشنهاداتی نیز به جهت تسری این موضوع به سایر ایستگاه‌ها مطرح شده‌است تا از ظرفیت‌های تعمیراتی سایر مالکین واگن‌ها نیز استفاده شود.

دباغ در پایان از آمادگی منطقه قم برای اجرای این قبیل پروژه‌ها در راستای ارتقای راه‌آهن در بحث ایمنی گفت و مطرح کرد: آغاز اجرای این پروژه، قدم موثری در راستای ایمن کردن واگن‌های قطار بوده که موجب جلب رضایت صاحبان بار نیز شده‌است.