شناسهٔ خبر: 151822 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روکش آسفالت ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های استان قزوین بهسازی شد

آسفالت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های این استان با روکش مجدد آسفالت، بهسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۰ کیلومتر از راه‌های این استان با روکش مجدد آسفالت، بهسازی شده و ۲۲۰هزار تن آسفالت برای بهسازی، لکه‌گیری و ترمیم روکش راه‌های حوزه استحفاظی استان قزوین مصرف شده است. 

وی با اشاره به سایر اقدامات انجام شده در حوزه آسفالت و بهسازی راه‌های این استان گفت: در سال جاری ۲۶۰هزار متر مربع عملیات لکه گیری و چاله پرکنی و ۸۲کیلومتر درزگیری در طول راه‌های استان قزوین اجرا شد. 

حق لطفی، آسفالت حفاظتی را نیز از دیگر روش‌های بهسازی راه‌ها عنوان کرد و گفت: در راستای افزایش مقاومت سایشی بستر و رویه راه، امسال ۸.۵ کیلومتر میکروسرفیسینگ و ۸.۵ کیلومتر اسلاری‌سیل در سطح راه‌های استان انجام شده است. 

وی یادآور شد: تمام این اقدامات در بخش نگهداری راه‌ها با هدف ارتقای ایمنی سفرهای جاده‌ای، افزایش طول عمر جاده‌ها و  کاهش استهلاک خودروها با اولویت جاده‌های شریانی انجام شده است.

حق‌لطفی با اشاره به اهمیت راه‌ها در توسعه اقتصادی خاطرنشان‌کرد: روزانه به طور میانگین بیش از ۸۸۶هزار خودرو در راه‌های این استان تردد می‌کنند که همین عامل در کنار عمر بالای آسفالت، عبور بارهای بیش از حد مجاز و شرایط آب و هوایی از عوامل تشدید کننده خرابی آسفالت است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر ۳۱درصد از راه‌های این استان بر اثر همین عوامل نیاز به بهسازی سنگین دارند. 

حق‌لطفی افزود: ارزش سرمایه‌ای راه‌های این استان ۳۰هزار میلیارد تومان است و برای نگهداری آن هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.