شناسهٔ خبر: 151828 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

بهره‌برداری از ۴ پروژه ایربریج تا پایان امسال

میرسعید صفی‌نیا مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از بهره برداری از چهار پروژه ایربریج(پل هوایی اتصال به هواپیما) تا پایان امسال خبر داد.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ میرسعید صفی‌نیا مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران  اظهار کرد: از ۱۰ پروژه ایربریج(پل هوایی اتصال به هواپیما) که از سال ۱۳۹۵ تعریف شده بود، هشت پروژه به بهره‌برداری رسید و دو پروژه نیز عملیاتی شده و برای ایام دهه فجر آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: علاوه بر ۱۰ پروژه ایربریج که در فرودگاه‌های مهرآباد، بندرعباس و مشهد عملیاتی شده، دو ایربریج دیگر نیز در مهرآباد و مشهد با تعدیل قرارداد پیمانکار آماده بهره‌برداری خواهد شد تا آمار ایربریج‌ فعال در فرودگاه‌های کشور به عدد ۱۲ برسد.

وی با اشاره به فعالیت قابل قبول شرکت فرودگاه‌ها در حوزه نصب و راه‌اندازی ایربریج در سال‌جاری گفت: با دستور مقام‌عالی وزارت راه‌وشهرسازی در سال گذشته، اقدامات خوبی انجام و امسال پنج دستگاه ایربریج عملیاتی شد.

مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی از نصب و راه‌اندازی ایربریج فرودگاه گرگان تا پایان امسال خبر داد و گفت: ایربریج قدیمی فرودگاه مشهد جمع آوری و برای نصب و راه‌اندازی به فرودگاه گرگان منتقل شده است.

صفی‌نیا درخصوص آخرین وضعیت پروژه نصب و راه‌اندازی ایربریج فرودگاه‌های یزد و اردبیل گفت: مشاور پروژه فرودگاه یزد اخذ شده و پروژه فرودگاه اردبیل نیز تا پایان سال تعیین تکلیف و آماده برگزاری مناقصه خواهد شد.

وی با اشاره اقدامات انجام شده توسط اداره کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی در ترمینال جدید فرودگاه ایلام گفت: تمامی زیرساخت‌های تجهیزاتی ترمینال این فرودگاه آماده است.

صفی‌نیا گفت: سیستم‌های سرمایش و گرمایش ترمینال جدید به فرودگاه ایلام منتقل شده اما به‌دلیل نبود موتورخانه، هنوز راه‌اندازی نشده است.

وی با بیان اینکه مشکلی از بابت سرما و گرما در ترمینال جدید فرودگاه ایلام وجود ندارد، گفت: این ترمینال مجهز به کولر گازی و بخاری ایستاده شده تا به‌صورت موقت کار سرمایش و گرمایش را انجام دهند.

مدیرکل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی درخصوص اقدامات انجام شده در فرودگاه سقز گفت: این اداره کل در پروژه‌هایی نظیر احداث فرودگاه سقز، پیش از هر عملیات فنی و عمرانی اقدام به آماده سازی زیرساخت‌های لازم می‌کند و این اقدامات تا پیش از بهره‌برداری ادامه دارد.

صفی‌نیا گفت: در مدت زمان ۶ ماه، به‌صورت شبانه‌روزی اموری نظیر آماده سازی تجهیزات الکتریکال و مکانیکال و تجهیزات ترمینالی و مسافری فرودگاه سقز انجام شد.

گفتنی است؛ از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون عملیات خرید و نصب وراه اندازی پنج سیستم روشنایی باند فرودگاه‌های مهرآباد، طبس، اهواز، پارس‌آباد، خوی، زاهدان و خرید، نصب و راه اندازی بیش از ۳۰ دستگاه تهویه مطبوع(چیلر،  پکیج، هواساز، دیگ و...) در فرودگاه‌های مهرآباد، یزد، شیراز، اصفهان، کرمان و... توسط اداره کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی انجام شده است. همچنین سایر پروژه های برنامه ریزی شده تا پایان سال عملیاتی می شوند.