شناسهٔ خبر: 151852 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

در بندر شهید رجایی به دست متخصصان ایرانی؛

کابل‌های ترولی ۱۷۰۰ کیلوگرمی در ارتفاع ۵۰ متری تعویض شد

تعویض کابل ترولی عملیات تعویض کابل‌های ترولی به عنوان سازه هزار و ۷۰۰ کیلوگرمی، در ارتفاع ۵۰ متر از سطح زمین و با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال، در ۱۷ روز کاری انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی بروغنی سرپرست معاونت فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، از اتمام عملیات تعویض زنجیره انرژی(Energy Chain ) ‌و ابرسازه کابل‌های ترولی جرثقیل کانتینری شماره ۱۴ بندر شهید رجایی، با متخصصان تمام ایرانی کار در ارتفاع، خبر داد.

به گفته بروغنی، تیم فنی تمام ایرانی تعمیرات با سرپرستی متخصصان کار در ارتفاع این اقدام مهم را با رعایت الزامات ایمنی در مدت زمان یک هزار و ۱۰۰ نفر ساعت کار به انجام رساندند.

 سرپرست معاونت فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر هرمزگان با بیان اینکه درحال حاضر تمامی فرآیند نگهداری‌ها و تعمیرات تجهیزات بندری با تکیه بر دانش و مهارت متخصصان داخلی انجام می‌شود، تصریح کرد: در تمامی امور از جمله دانش طراحی، ساخت و تعمیرات تجهیزات استراتژیک بندری متخصصان داخلی بدون وابستگی به هرگونه مشارکت و پشتیبانی خارجی با تکیه به توان خود توانسته‌اند در انجام این مهم حضوری موثر داشته باشند.

 بروغنی اظهار کرد: چنین رویکردی به ساخت و ارتقای مکانیزم‌های عملکردی در تجهیزات استراتژیک بندری مانند جرثقیل‌های تخلیه و بارگیری کانتینر(گنتری کرین) منجر شده که علاوه بر اشتغال‌زایی، خودباوری و اتکا به خلاقیت متخصصان داخلی باعث کاهش خروج ارز از کشور شده است.

 گفتنی است، زنجیره انرژی به عنوان محافظ و مرتب کننده چیدمان کابل‌های برق، شبکه و فیبرنوری گنتری کرین‌های سوپرپست پاناماکس از اهمیت زیادی به  لحاظ ایمنی و عملیاتی برخوردار است.