شناسهٔ خبر: 151944 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

راه‌آهن توانمند یکی از عناصر ایران قدرتمند است

صالحی مدیرعامل راه‌آهن،‌ با اعلام شعار جدید «راه آهن توانمند، ایران قدرتمند»، بر افزایش ایمنی در سیر و حرکت قطارها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در نشست شورای مدیران ستاد و مناطق راه‌آهن گام‌های اجرایی رسیدن به راه‌آهن توانمند را یکی از عناصر ایران قدرتمند دانست و از تعیین شعار جدید راه‌آهن با عنوان «راه آهن توانمند، ایران قدرتمند» خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هدف از تعیین این شعار، محقق کردن وعده‌ها به عمل است، تاکید کرد: به حول قوه الهی می‌خواهیم جایگاه راه‌آهن را به نقطه‌ای برسانیم که مایه قدرت ایران اسلامی شود.

مدیرعامل راه‌آهن با تاکید بر ضرورت ایجاد شفافیت و انضباط مالی در درآمدها و هزینه ها در دوره جدید راه آهن گفت: مطالبات بخش خصوصی حق الناس است همان طور که معیشت پرسنل راه آهن حق الناس است و احدی از جمله مالکین واگن حق ندارد با تاخیر در پرداخت بدهی ها دست در جیب بخش دیگری از صنعت ریلی که همان بخش خصوصی مالک لکوموتیو است، کند.

صالحی با اشاره به اقدامات و حمایت‌های دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی گفت: رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی، به طور مشخص در دو سال گذشته از راه‌آهن و حوزه ریلی همواره حمایت ویژه کرده‌اند و ما در شرکت راه آهن باید هم در گفتمان و هم در عمل حامی منافع مردم و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران باشیم تا در عمل به نقطه اعتلای شعارمان که راه آهن توانمند برای ایران قدرتمند است برسیم.

مدیرعامل راه‌آهن سپس به موضوع ایمنی اشاره کرد و گفت: موضوع کفش ترمز را به صورت آزمایشی در قم اجرا کردیم و باید در سایر مناطق هم به صورت صد در صدی اجرایی شود تا ایمنی در سیر و حرکت قطارها به بالاترین نقطه اطمینان برسد.

صالحی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات راه‌آهن برون سازمانی است و امکان برطرف کردن آن‌ها در خود راه‌آهن میسر نیست، خاطرنشان کرد: مدیران راه‌آهن در تعامل با سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها، منافع راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ‌را در نظر بگیرند.

مدیرعامل راه‌آهن تاکید کرد: همه عوامل و مسئولان راه‌آهن باید در راستای بروزرسانی حوزه کاری خود تلاش مضاعف کنند.

صالحی بر ضرورت برنامه‌ای شدن تمامی قطارها تاکید کرد و اظهار کرد: نظام بهره‌برداری در ۲۰ سال گذشته با نقطه مطلوب فاصله داشته است و می‌خواهیم این روند را تغییر دهیم. از این رو تشکیل قطار با واگنهای چند شرکت مختلف قابل قبول نیست و باید به سمتی حرکت کنیم که تمامی قطارها به صورت کامل یعنی با واگن‌های متعلق به یک شرکت تشکیل شود تا در صورت تخلف در حوزه ایمنی و… اصلاح و توقف سیر آنها امکان پذیر باشد و آن شرکت پاسخگو باشد.

صالحی تاکید کرد: هم اکنون تلاش می‌کنیم از باتلاق جنگ‌های ناشی از تحریم دربیاییم، زیرا رسما در میدان مین حرکت می‌کنیم و پیش از این رویکرد قدیمی راه آهن دفاعی بوده اما هم اکنون تهاجمی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مقام شهدا گفت: ما به شهدا بدهکاریم و با قدرت در مناطق برای منافع راه آهن اقدام می‌کنیم. راه آهن اقتدار دارد و از همه دستگاه ها مطالبه می‌کند تا برای همه مردم ایران خدمت کند.

صالحی با اشاره به مستثنی بودن راه آهن از تقسیمات کشوری گفت: راه آهن یک شبکه عبوری محسوب می‌شود و معیار آن فقط تناژ بارگیری نیست.

مدیرعامل راه آهن گفت: اگر واگنی دچار مشکل است باید آن را از سیر خارج کنیم و از نگاه راه‌آهن قطار کامل باری، قطاری است که همه واگن‌هایش متعلق به یک شرکت باشد تا اگر مشکلی برای هرکدام از واگن‌ها پیش آمد فقط همان شرکت پاسخگو باشد.