شناسهٔ خبر: 151965 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیش‌بینی ۲۷۵۰ قطعه زمین برای نهضت ملی مسکن در دهلران

جلسه شورای تامین مسکن دهلران استان ایلام.PNG مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از پیش بینی ۲۷۵۰ قطعه زمین برای نهضت ملی مسکن شهرستان دهلران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه ۷۵۰قطعه زمین در در فاز اول برای اجرای طرح ملی نهضت مسکن در دهلران طراحی شده است، گفت: در فاز دوم و سوم ۲ هزار قطعه دیگر آماده واگذاری می‌شود. 

دوستی جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان دهلران، اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن در قالب ۳۲ هزار و ۳۰۱ واحد در این استان دستور کار قرار دارد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد در قالب نهضت ملی مسکن و مابقی مربوط به خود مسکن مالکی، بافت‌های فرسوده، استیجاری و روستایی است. 

وی با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای واگذاری سند یک هزار و ۳۶۲ قطعه زمین طایفه کاید خورده در شهرستان دهلران، افزود: شهرداری در اسرع وقت باید معابر این طرح را مشخص کند. 

دوستی یادآور شد: تا کنون ۷۰۰پرونده در این خصوص تکمیل و وصول شده است که ظرف ۲ هفته آینده واگذار و پروانه آن‌ها صادر خواهد شد. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ابراز کرد: برای فرهنگیان دهلران هم یک هزار و ۳۰۰ قطعه زمین آماده واگذاری است که امید است شهرداری اقدامات لازم را در خصوص معابر این زمین‌ها را هر چه سریعتر انجام دهد. 

وی در خصوص اختصاص زمین برای نهضت ملی مسکن در شهر موسیان دهلران نیز گفت: ۶ هکتار زمین به محدوده شهر موسیان برای این منظور اضافه می‌شود. 

دوستی تصریح کرد: فراهم شدن زمینه برای ثبت نام در سایت در سامانه نهضت ملی مسکن نیازمند مجوزهای لازم است اما قبل از باز شدن سایت مذکور باید زمین مورد نیاز را تامین کنیم. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از آماده شدن طرح تفصیلی شهر دهلران خبر داد و گفت: در خصوص مسکن مهر دهلران نیز تفاهم نامه‌ای با شهرداری برای پیگیری مسایل آن منعقد شده است.