شناسهٔ خبر: 151973 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

طی هشت ماهه سال جاری انجام شد؛

رشد ۱۲ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی(ره)

بهسازی بندر امام مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) طی هشت ماهه نخست امسال به حدود ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادرو دریانوردی استان خوزستان، ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ضمن اعلام رشد ۱۲ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی(ره) گفت: عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالا از جمله کالاهای اساسی در این بندر بزرگ تجاری کشور با استفاده از تجهیزات پیشرفته و قدرتمند به منظور تداوم زنجیره تأمین به طور شبانه‌روزی ادامه دارد.

گرایلو در ادامه افزود: از این مقدار عملیات بندری، ۱۱ میلیون و ۶۳۳ هزار تن مربوط به عملیات تخلیه و ۱۷ میلیون و ۴۴۷ هزار تن مربوط به عملیات بارگیری کالاها با ۱۲ درصد رشد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته است.

وی تصریح کرد: ترانزیت در این مجتمع بزرگ بندری در هشت ماهه سال جاری با رشد ۱۳۸ درصدی به بیش از دو میلیون و ۱۷۰ هزار تن رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین اظهار کرد: صادرات در این بازه زمانی نیز با ۵ درصد رشد به بیش از ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است. گرایلو گفت: مجموع عملکرد تخلیه و بارگیری کالاهای معدنی و شیمیایی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، ۶ میلیون و ۱۴۸ هزار تن است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۰.۵ درصد رشد داشته است.