شناسهٔ خبر: 151992 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته طراحی معماری در خراسان رضوی برگزار می‌شود

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته طراحی معماری در ۴ شهر مشهد، سبزوار، تربت حیدریه و نیشابور در خراسان رضوی به طور هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ علی مظفری رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل گفت: برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در رشته طراحی معماری در روز جمعه ۱۷ آذرماه برگزار می شود.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل گفت: آزمون ترسیمی معماری طراحی روز جمعه ۱۷ آذرماه از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۵ به شکل هم‌زمان برگزار می‌شود.

مظفری با بیان اینکه این دوره از آزمون‌ها در مشهد در دانشگاه های اقبال لاهوری و خیام با محوریت بانوان و آزاد اسلامی و فردوسی مشهد با محوریت آقایان تدارک دیده شده است، افزود: در آزمون طراحی معماری در مجموع کل استان ۱۴۹۳ نفر شرکت کرده‌اند که ۶۲۷ نفر از آنها مرد و ۸۶۶ نفر از این افراد را بانوان تشکیل می‌دهند.

به گفته وی، آزمون طراحی معماری در سال جاری دومین بار است که برگزار می‌شود و نخستین دوره آن در اردیبهشت‌ماه برگزار شد. همچنین در این دوره از آزمون‌ها یک دفترچه در نظر گرفته شده است و متقاضیان این رشته به مدت ۷ ساعت به سوالات آزمون طراحی معماری پاسخ خواهند داد.

گفتنی است این دوره از آزمون‌ها در ۸۰ حوزه امتحانی در کل کشور برگزار می شود که در مجموع کل کشور ۱۵۲ هزار و ۲۰۹ نفر شرکت می کنند که از این تعداد ۶ هزار و ۸۵۵ نفر مرد بوده و ۸ هزار و ۳۷۴ نفر از این افراد را بانوان تشکیل می‌دهند.